• Nosen*

6 augusti 2005

Hur långt i planeringen har ni kommit brudar ??
    Kanske har ni allt klart redan ?!
    Själv så har jag det mesta klart. Dock inte brudbuketten än. Har inte ens valt bukett, suck. Men jag vet på ett ung. hur den ska se ut.
    Är ni nervösa ?

• Svar på tråden 6 augusti 2005
  • Nosen*

Var tillbaka till bröllopsbutiken igår. Klänningen måste sys in ytterligare lite till. Ska tillbaka den 25 Juli.
    Idag var jag och fixade naglarna för 2:a ggn. Sista ggn. blir dagen innan bröllopet.
    Bokade tid för vaxning av benen idag. Ska dit i mitten av vecka 30. Aj Aj Aj......

Vi håller på och stökar för fullt med hur vi ska lösa inhandlingen av alkohol... Han som skulle åka ner till Tyskland och handla åt oss har backat - så vi får försöka lösa det själva. Killen åker troligtvis ner på måndag eller tisdag med min bror. Känns som att man inte har tid för strul. Suck.

• Labulina

Apropå naglar så har jag lyckats spara ut mina riktigt fina trots att jag är sjuksköterska och egentligen inte FÅR ha långa naglar. Är gammal nagelpillare och bitare så det är en bedrift att ha kunnat få till det trots mycket handtvätt och handsprit *stolt*¨

Hoppas nu bara att de inte pajjar! Det är ju gott om tid för dem att göra det tyvärr.

Nosen* hoppas att ni får till det med alkoholen. Visst är det ett aber med den inhandlingen!?

• moan

Naglar, ja. Jag visste att det var nåt mer jag skulle lägga till fixa-listan :). Hade lyckats spara dom fint alldeles själv, sen brakade en nagel och då följde fler efter. Typiskt.
    Känner som du just nu Labulina, dvs. kan inte sätta fingret på vad som stressar så. Kanske överdriver man stressen istället för att ta en sak i taget. Det ordnar sig ju säkert på slutet. Ska ju iallfall inte som du ut och resa direkt efter bröllopet så det är ju lite mindre att tänka på ;)

• Labulina

Skönt att man inte är ensam
    Jobbigt för alldeles nyss sa blivande maken att han börjar känna sig stressad. Att han vill sätta sig ner och gå igenom allt som skall fixas och skriva en detaljplanering för dagarna inna och dagen B.

Om HAN börjar inse allvaret så ÄR det just allvar!

• Labulina

Alla kan kanske skriva vad de har på sin "att-göra-lista" så kan man se på varandras och kanske komma på vad man glömt/missat själv?

• HannaK

Hallå tjejer! Längesen jag var här, men nu när det börjar bli så jäääkla nära så känns det så skönt att veta att det finns ett gäng tjejer till som börjar bli lite pirriga! :)

Vi är klara med dom stora och jobbiga prylarna, men än finns några saker kvar:

- DJlista (5 personer ska spela)
    - Diskutera vidare med floristen. Jag vill ha ranunkler, men det verkar inte gå att få tag i den 6 aug...
    - Göra klart festprogram.
    - Köpa underkländer.
    - Prova klänningen nästa vecka och se om den behöver sys in mer.
    - Köpa skor och slirre till min kille.
    - Köpa två extra vaser (har redan köpt 14 st).
    - Bjuda in till presentöppning dagen efter.

Sen är det väl alltid en massa småjox som kommer att dyka upp under vägen. Men jäklar vad man längtar nu! :D

• :o)

Hej på er alla!

Kan bara instämma med att nu börjar stressen att komma krypande...så mycket som ska ordnas nu.
    Har börjat spåna på bordsplaceringen vilket inte är det lättaste att få ihop. Festprogram ska jag o min mamam hjälpas åt med, hon har börjat lite smått..
    ja, det är alldeles för mkt känns det som..nu undrar jag varför jag inte tog tag i saker o ting i maj-juni, så jag låg lågt med allt.
    sen håller vi ju på renovera hemma oxå vilket har dragit ut på tiden, så man vill ju får i ordning där till bröllopet.
    Har semester först från den 1/8..så det hinns inte med så mycket sol.

Är det ngn här inne som testat soldusch? har fått riktiga ränder på ryggen då jag brände mig midsommar och ska ha en klänning med halterneck..ngn som har förslag på hur få bort, känns inte som om man hinner med så mkt solning ute?

• Scarlett7

Ojojoj, ja tiden drar ihop sig. Måste ringa DJ:n och fotografen för att stämma av. Jag måste även kontakta solisten och kantorn, har inte pratat med denne alls..... Idag ska mannens frack in på kemtvätt, sen borde vi kanske hämta ringarna också. Affären lär ju undra var vi tagit vägen. Festpogrammen är inte ens började på, men men det löser sig nog!

• Dallandra

Det enda som stressar mig lite är att vi inte fått tag på prästen än! Men han måste väl ändå ringa oss i god tid innan?!

Sedan är vi lite nervösa över att vi ska glömma ge någon en bordsplacering, ve och fasa!!!

Vad ska ni ha för buketter?
    Har fått lite beslutsångest helt plötsligt!

Fick klart festprogrammet idag, blev rikigt bra faktiskt :)

Kvar att göra:
    *Träffa fotografen
    *Träffa kantorn
    *Prata mer med kokerskan (mängden mat som ska inhandlas)
    *Prata mer med festlokalen (detajer)
    *Bestämma bordsdekorationerna
    *Bestämma bukett
    *Köpa värmeljushållare och lite annat smått och gott
    *Köpa mat m.m.
    *Göra klart alla placeringskort
    *Göra meny och bordsplaceringskarta
    och lite annat småpyssel

• Labulina

Känns som om vi har en miljon småsaker att ordna

* träffa prost, kantor och fotograf (datum spikade)
    * lämna slutligt antal till cateringfirman
    * handla alkohol (på lördag i Danmark)
    * hitta kläder till marskalken
    * lämna omslagen till festprogrammen samt bordsplaceringen och gästpresentationerna till vår toastmadame som fixar programmet
    * detaljplanera med tider, nycklar, vem som hämtar/släpper in när och var
    * handla klart till bordsdekorationerna
    * lämna in sidenband hos floristen
    * gå in skorna
    * skriva ut vigselprogrammen och dekorera dem
    * lägga till en detalj i tårtbeställningen
    * boka frisör till blivande maken
    * göra blivande makens deklaration och lämna in *hata*
    * växla pengar inför resan och kontakta hotellet i smyg så att vi får nåt fint på rummet när vi anländer

Dallandra: min bukett kommer (förhoppningsvis) att se ut som denna www.estethia.fotosidan.se/viewpic.htm fast med rosor i creme och ljust ljust rosa åt det aprikosa hållet.

Svar på tråden 6 augusti 2005