20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Kan inte alla skriva vad ni har kvar...så man kommer på om man glömt något.
Vi har festprogrammen (min svärmor ska göra dem)
Måste bestämma ingångsmusik och en solosång. (Vår kantor kommer ändå inte tillbaka från sem. förrän på mån.)
Vigselprogrammet.
Köpa lite små grejer till lokalen..salt, peppar osv.
Bestämma plats för fotograferingen.
Present till vår sångledare och våra 2 marsalkar.
Ja jag vet inte om det är något mera.
Sen ska jag fixa mina naglar och så..
Och på fredagen den 19 aug..ska lokalen dukas, allt ska hämtas och kollas och så vidare men tills dess är det nog inget mera.
Vad har jag glömt?
Bordsplaceringen...glömde jag skriva
Aaaargh! Fick just ett mail från vår fotograf. Hon skall opereras och kan inte fotas oss!!!!
Hm vad har vi kvar?
Bordsplacering
Inköp till festen (alkoholfritt, pennor etc)
Festprogrammet (svärmor fixar)
Prata med floristen (måndag)
Genrep i kyrkan (måndag)
Färga och klippa håret (torsdag 11:e)
Hämta hyrda kläder (18:e och 19:e)
Klippa karln (måndag fast en frisör gör det:))
Komma ihåg att ta med oss allt till festlokalen fredag den 19:e
Betala kläder, catering, frissa, serveringsfolk och bartender, fotograf, dekorationer, snacks, alkoholfritt etc
Inköp av alkohol (svärfar som även fått pengar till det)
Ev. köpa presenter till tärna och bestman
Nåt mer?
Vi då?
Putsning av ringarna
Placeringskorten
Vigselprogrammet
Handla alkoholfritt, snacks och stay ups
Hämta hyrda kläder (18:e och 19:e)
Betala brudklänning, catering, frissa, serveringsfolk och fotograf
Sen så klart duka lokalen den 19:e
johansson,
hade hon någon annan som ni får ha istället då???
Hej tjejer! Jag får väl hoppa in här. Gifter mig den 19 augusti...
Börjar faktiskt bli lite nervös nu, något som jag inte känt av det minsta tidigare.
Det som är kvar för vår del är:
Bordsplacering
Inhandla alkoholfritt
Köpa skor till näbbarna
Köpa såpbubblor
Skriva ut vigselprogrammen
Ordna pass till vår dotter (mamma säger att det ryktas om en bröllopsresa)
Köpa tiara (vid provsmink och uppsättning ändrade vi oss rätt mycket och jag bestämde mig för en tiara)
Har ni tips på var jag kan köpa en nice tiara? Är det värt att åka ut till la Princesa i Södertälje?
Kramar nini.
Vi har kvar:
Festprogrammet(lämnas till tryckning 15/8
Köpa frukt mm till mellan middag och fest
Köpa alkoholfritt till baren, snacks?
Ska färga fransarna och fixa naglarna på måndag.
Lämna in placeringskort mm till festlokalen på fredag em.
Ta hand om våra utländska gäster som anländer på tisdag!!!
Hej tjejer! var ett tag sen jag var inne nu, men nu börjar d närma sig......Har jobbat stenhårt hela sommaren och nu ska man börja ta tag i allt. Håller med om att det är stiltje. Inte egentligen, jag har liksom en lista med "Kolla upp" saker på som är typ 40 punkter lång...Jag får inget gjort!!! Dagarna bara går! Ikväll har vi iofs provsminkat och gjort brudfrisyren på prov, men det är så mycket små saker som man bara tänker, just de ja! det MÅSTE jag kolla/ringa om imorn...
Vi har kvar:
1. Lära oss att dansa vals!
2. Åka till tyskland (imorgon bitti) o köpa spiritus
3. Sy in brudklänningen
4. Skriva placeringskort
5. Dubbelkolla allt med prästen
6. Köpa diverse dekorationer
7. Köpa engångskameror
8. Fixa presenter till tärna tostmdm/ master mfl
9. hämta ringen (torsdag)
10. fixa kattvakt
11.göra tipspromenadfrågor om oss
hmm. säkert massa fler småsaker som tex "finns det tillräckligt med kaffekoppar i festlokalen???" Jaja, det löser sig nog, men pirrigt o kaotiskt är det i mitt huvud. Min blivande sitter o spelar dataspel.........inte ett dugg nervig och inte engagerad...så är d väl, han åker ju med till tyskland iaf.
Vi gifter oss inte hemma så det är så mycket man måste kolla per tfn osv + att en massa saker ska fraktas fram o tillbaka.
Nån som hört nåt positivt om vädret?
Vi var och träffade prästen igår. Det var en jättegullig kvinlig präst. SÅ vi kände oss väldigt nöjda när vi gick därifrån... blev bara lite förvånade att vi skulle säga löftena själva, hade trott att vi skulle upprepa det prästen sa.... Så nu får vi lära oss löftena också :)