• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • Pluttisen

Hej!
    Jag står oxå brud om 13 daga, men nån hippa tvivlar jag på att jag får, då alla verkar totalt ointresserade av sånt..synd för jag gillar det verkligen..

• eba

hoppas bara att dem är sent ute då annars kanske det kommer en fruhippa man kan ju hoppas.

• Wih

Tyckte att det var konstigt att aldrig prästen hörde av sig för att boka tid för vigselsamtal, så i måndags ringde jag kyrkan för att höra vad som hände. Vår präst hade fortfarande semester, men skulle komma tillbaka dagen därpå och då ringa upp alla sina "åtaganden". Jaja, det lät ju bra, i torsdags ringde jag så prästen för att skynda på det hela lite. "Hm, den tjugonde sa du? Jaa, då tänkte jag vara ledig... jag kanske borde få tag i en ersättare som kan ta mina förrättningar den dagen?" Vad säger man utan att låta som en hispig bridezilla (för det är jag verkligen inte) "JAAAAA det borde du!"

SUCK. I onsdags visade det sig att vi inte hade någon solist till kyrkan (fast det fixade svärmor dagen därpå i ett huj) och i fredags insåg min mor och jag att min klänning inte gick att sy in med våra amatörkunskaper så jag måste nu illa kvickt få tag i en professionell sömmerska som hinner göra ändringarna... (puh vilken lång mening!)

Förutom detta har vi allt sedvanligt pyssel kvar, såsom bordsplacering, festhäfte, kyrkhäfte, placeringskort, gästbok, tårtbrudpar, välja psalmer, prata med kantorn (vem nu det är, för det har vi inte heller fått veta) etc etc.

Kul kul.

• Callimillae

Ojoj, d lät struligt. Hoppas d fixar sig, men d gör det alldeles säkert! :)

Ses vi imorgon Wih? :)

• johansson

Ny arbetsvecka...
    I fredags var jag på ansiktsbehandlingen. Var skönt det var!
    Mamma har varit på besök i helgen och vi har gått igenom ett logistikschema, vem som hämtar vad och när. Känns som om jag har koll på det mesta... Bara man kunde få ordning på den där gästpresentationen. De där sista 10 personerna har jag snart lust att ringa och säga att de inte får komma... Nej då, nått bra skall man väl komma på att skriva om dem.
    Har blivit tillfrågad om jag kan vara barnvakt på lördag em hos syrran. Kan det vara då jag blir hippad eller är det bara en rökridå? Bäst att ha nyrakade ben hela veckan...

• Callimillae

johansson - det kan ju kanske vara nåt lurt på g... :)

Gud vad tiden går fort nu! Jag är konstant pirrig i magen känns d som! 12 dar kvar - gaaaaah! :)

• Brud aug 2005

Callimillae ,
    du verkar ha haft en kanon möhippa... och vad skönt att ni hade fint väder!!!

Nu är det bara räkna ner dagarna till den stora festen :)

• johansson

Brud aug 2005:
    Låter som en härlig dag!

Själv gissar jag på hippa till helgen. Inte så många dagar kvar att välja på nu...

Svar på tråden 20/8 nr 3