• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • johansson

Callimillae:
    Mmm. Har 6 veckors semester efteråt. Skall bli såå skönt!

• Brud aug 2005

Vigselringen är köpt på samma ställe som förlovningsringarna (där de nu inte finns någon guldsmed) och vigselringen är redan graverad och putsad...men förlovningsringarna behöver putsas... och min m2b förlovingsring ska graveras...
    Men, men...vi får väl ta och försöka hitta något annat att köpa för min presentcheck!!! Kanske en present till någon?

Hur som helst så ordnar det säkert...det brukar det göra :)

Ja, man börjar tröttna på att ha jobbat hela sommaren...det ska bli så skönt med bröllopet och bröllopsresan...jag är i stort behov av semester känner jag!!!

• Brud aug 2005

johansson,
    6!!!!!veckors semester???? Vad avundssjuk jag blir!!! Jag är ledig dem 2 veckorna vi är på Azorerna...sen är det bara tillbaka och jobba igen... till på köpet är dem 2 veckorna obetalda :(

• Callimillae

johansson - det låter underbart med 6 veckors semester! Själv återgår jag till arbetslöshetens ovisshet efter bröllopet. Suck. Inte alls lika kul som att ha semester - plus att det innebär en ekonomisk katastrof mer eller mindre... :(

• johansson

Jag har inte varit ledig något i år, så de 5 veckorna har jag kvar + att jag har sparat 1 vecka från förra året.

Callimillae:
    Vad jobbigt. Inte direkt vad man behöver efter ett bröllop.

• Brud 20 aug

Bara ledig 18-19 aug för sista "fix" samt 25-26 aug för minibröllopsresa. Sen har jag inget krontrakt från den 31/8. Men jag tror att jag får det så jag håller tummarna.

Men 6 v låter grymt skönt!!

• Callimillae

johansson - ne inte direkt. Ett bröllop kostar ju hur mycket som helst! :) Men vi vann mot a-kassan i ett mål i länsrätten (hör och häpna :D) efter att m2b varit helt utan inkomst i ett halvår, så då fick vi de pengarna i en klumpsumma och bränner dem nu på bröllopet. :)

Men vi smiter ifrån ansvaret och drar på bröllopsresa fast vi inte får, så två veckors (om än obetald) "semester" får vi iaf. :)

• johansson

Skall ni möjligtvis ha en tipspromenad om er på bröllopet?
    Jag/vi försöker komma på frågor, vilket inte är så lätt.
    Hittills; hur många bilar har de totalt ägt, när förlovade de sig, vilken ort har bägge varit i men inte samtidigt, var har bruden inte studerat.
    Några till var det men kommer inte på dem just nu.

• Callimillae

Vi har gjort ett litet tips, men vet inte om det kommer användas (svärmor som styr över färdigställandet av festprogrammet) :) Kommer inte ihåg alla frågor men några var "vad kallar brudparet varandra till vardags?" "vem står oftast för matlagningen hemma?" "var träffades brudparet första gången" "vilket efternamn kommer brudparet att dela från och med nu?" osv.

• Brud 20 aug

Vi har lämnat över tipspromenad-fixandet till toastmaster som jobbar på den saken!

Svar på tråden 20/8 nr 3