• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • lillsmurf

Det låter som om ni har haft kanonhippor allihopa tjejer! Själv är jag riktigt nervig! Kan ju bli vilken dag som helst! Dock inte imorgon för då har vi vårt vigselsamtal inbokat och det vet alla om!

• Callimillae

Brud aug 2005 - din hippa lät också helt underbar! Visst blir man rörd och tacksam för så fina vänner som anstränger sig för ens skull? :)

• johansson

Nu har jag varit och provat ringen. De skall göra den lite, lite större.
    Nu börjar det kännas att det närmar sig.
    Iiii...

• gladhannapanna

Jag har precis kollat en sak med banken och delar med mig av infon! Om man byter namn måste man beställa nytt bankkort själv, det går inte automatiskt som jag trodde! Bra att veta när man skaffat nytt körkort och ska handla på kort!

• Callimillae

gladhannapanna - tack för tipset! Det kan ju vara rätt bra att veta om man säger så... :)

Min ring kom i fredags så nu är den hemma i en ask och väntar på att få användas. E så nöjd och längtar till det är dags! :)

Pratade nyss med floristen för att göra några tillägg men han var inte i butiken utan skulle höra av sig på måndag. Hoppas jag kommer ihåg att säga allt jag tänkt då, hihi. Börjar märka av tankspriddheten en del på jobbet nu... :?

Är det nån fler än jag som funderar på att ge blommor ur buketten till mamma och svärmor i kyrkan? Tänkte om man ber floristen sätta ett par blommor lite lösare då eller om det inte spelar nån roll?

• lillsmurf

Callimillae - jag har också tänkt att ge både min mamma och min svärmor en blomma i kyrkan!

• Callimillae

lillsmurf - visst är det en fin idé? Mamma kommer dö - hon är såååå lättrörd (prexis som jag ;)) Har du bett din florist om lösare blommor eller fixar d sig ändå? Jag har ingen koll på hur hårt bundna brudbuketter är nämligen...

• Brud aug 2005

Callimillae,
    jag har också tänkt ge blommor till dem... ska försöka ha dem "bakom" min egen brudbukett....Buketten kommer att vara ganska hårt bunden och kommer säkert att se konstig ut om jag plockar bort 2 blommor helt plötsligt...Så går det att gömma dem löst bakom så gör jag så...annars får dem nog klara sig utan blommor!

• lillsmurf

Callimillae - nä det har jag helt glömt bort att nämna för min florist, men tack för att du påminde mig!

Ja mamma är jätte orolig för hur hon skall fixa kyrkan! Mamma var alltid den som kom till alla skolavslutningar och sådant i skolan med gigantiska svarta solglasögon oavsett årstid! För hon grinade floder bara vi sjöng en sång eller nåt liknande! Hon är för underbar min lilla mamma!

• Callimillae

lillsmurf - hahaha, är vi syskon måntro? ;) Min mamma e precis sån, fast hon anväder iofs aldrig solglasögon... tyvärr har hon som sagt smittat av sig på mig så jag vet hur det känns att vara i hennes skor... Är aningen orolig hur det ska gå i kyrkan, jag får bara inte börja störtgrina! Må va med lite tårar som rinner lite diskret, bara man inte börjar hulka typ, haha. :)

Brud aug 2005 - det var ju också en idé. Ska prata med min florist igen, på måndag som sagt. Bäst att skriva en kom-ihåg lapp! ;)

Svar på tråden 20/8 nr 3