• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • Callimillae

Brud aug 2005 - grattis! Gud va gulligt av dina BT vänner! :)

Jag hoppas också på att det blir fint nästa helg så klart. Känner mig lite skeptisk dock, här regnar det ju bara... :( Men, en vecka kvar sen får d bara lov att vara soligt och fint! :)

johansson - ska hålla tummarna för att ni hittar en bra fotograf snart så du får lite lugn och ro!

Var och klippte mig och färgade håret igår, hos samma frisör som ska fixa bröllopsfrisyren och sminkningen. Känns jätte skönt och hon verkade se fram emot uppsättning och allt också så det kändes kul! :)

• Kåpe

Hej...
    en vecka kvar och jag har inte fått någon möhippa än.. Är ganska ledsen för detta och börjar tro att jag är världshistoriens sämsta kompis som ingen vill göra nånting för. Kan inte låta bli att tänka på allt vi gjorde för en kompis som gifte sig förra året... att de vännerna inte verkar vilja göra något för mig. Alla verkar bara tänka på sig själva.
    Min blivande har inte fått nån svensexa heller, men vad jag vet så ska det bli en liten två dagar innan bröllopet.
    måste bara fråga. är det inte lite taskigt av vänner att vänta in i det längsta med att ha hippa o sexa? då har ju brudparet som mest att tänka på och göra?!?

• johansson

Kåpe:
    Jag har inte heller haft någon. Än.

• 050820

Inte jag heller, men jag vet i alla fall att svensexan är i morgon och möhippan på söndag. Jag tycker att det är lite taskigt att ha det så sent. Det sabbar vår planering så att vi nu inte har en enda riktigt ledig dag fram till bröllopet vilket gör mig om möjligt ännu mer stressad.

• gladhannapanna

Jag håller med om att man borde ha hippa och sexa tidigare. Det blir ju mer överrasknign då! Våra var tex 11 och 17 juni!!! Helt oförberedda båda två!

• Callimillae

Kåpe - det är en vecka kvar ännu, så behåll hoppet!

Egentligen tycker jag inte att det är taskigt att ha en hippa/sexa sent. För mig kändes det inte alls som en självklarhet att jag skulle få nån hippa så jag blev jätte jätte glad att jag fick en. Tycker inte man kan ställa det som krav men självklart hör det till och är otroligt roligt att få hippas! Jag tycker att alla är värda denna uppvaktning och uppmärksamhet, men jag skulle aldrig kunna kräva något sådant av mina vänner - även om jag hade blivit besviken om jag inte fått någon möhippa. Förstår ni mitt svammel? :)

• Kåpe

nej, jag kräver inte att de ska ordna en hippa för mig (det trodde du, Callimillae, kanske inte heller) men jag kan tycka att det är konstigt att samma människor som ordnade en hippa för en annan kompis förra året inte verkar göra det för mig. Jag drar ju då slutsatsen att jag är en dålig kompis som inte är värt det...

• Callimillae

Nej nej Kåpe, jag tror absolut inte att du kräver en hippa av dina vänner! (Jag försökte i min förvirring förklara hur jag tänker vad gäller möhippor och huruvida det är dåligt att lägga dem i nära anknytning till bröllopet).

Jag kan så väl förstå hur du känner, hade också blivit besviken och undrat varför om jag inte fått nån. Och speciellt som de ordnat för en annan kompis till dig. Men, just därför tror jag att du inte ska ge upp hoppet än! Bättre sent än aldrig som de kloka säger. Hoppas du får en super kul hippa och ett underbart bröllop! :)

• Lantisbruden

Jag har inte heller fått ngn hippa än. Känner mig väldigt deppig för det. Känns som man inte är viktig för sina vänner. Härligt att få ventilera sig här när ingen annan tycks förstå. Att en hippa kan kännas så viktig, löjligt kanske? Men på nåt sätt känns det som ett bevis på hur mkt vännerna bryr sig om en, eller är det bara jag som tänker så tro? Hoppas det händer i morgon lördag annars kommer jag vara jätteledsen och besviken.

• Xite

Igår tvingade mina vänner(?) ut mig på stan för att sälja "hål". Väldigt improviserad hippa, men trevligt ändå. Nogsamt med bildbevis togs också, men dem har jag inte fått ännu. Det kanske man ska tacka för.

Svar på tråden 20/8 nr 3