20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Xite skulle d ju stå såklart... :)
Oj vad konstigt mitt inlägg blev.. det ska stå att vi inte ska föra folk ihop..=)
Det är ordentligt med fart på den här tråden nu. Idag har vi vart å kolla slottet där vi ska va. Har nu en massa noteringar om vart det ska vara dukar, blommor, ljus etc.
Vi har också inhandlat en hel del på systemet idag. Bad om råd till vinerna. Det värsta är att vi sa att vi ville ha ett rött vid i prisklassen 60-65:-, men de tog fram en flaska för 89:-. *puh* Jag frågade om de hade något billgare alternativ och visst de hade en flaska för 69:- som kunde passa, men de tyckte helt klart vi skulle ta den för 89:-. Hmmm... Har köpt en flaska av varje, så man får väl ta å dricka lite vin här sen...
Vi ska ha en grillfest dagen innan bröllopet också för att våra familjer ska få träffas. (De har aldrig träffats förut...*nervöst*) Så vi har inte bara att fixa till den 20/8 utan till den 19/8 också. Det ska vara en enkel tillställning, men man vill ju att allt ska bli bra då också...
Ska till IKEA nu och köpa lite ljus och dekorationer.
2,5 vecka kvar.... HERREGUD!!!!!
Jag har varit och beställt buketten, hårblommorna och corsagen idag. Har varit där två gånger tidigare och bokat bukett, men nu är det för sent att ändra sig... Ska ha gensiana, vita liljor, rosa gerbera, murgröna och brudslöja i buketten.
igår var jag och gjorde slingor i håret och kolade hur jag skulle sätta upp det.
jag ska sätta mej i kväll och skriva placerinskorten,det är ju bara 85 st.
Imorgon ska jag hämta ringen jipppppi
Puh - idag har man tagit tag i en del saker! En liten rolig grej, ska prova klänningen en sista gång imorgon, vilket jag redan visste i måndags, ändå gick jag och lämnade in mina brudskor för klackning och sulning i måndags utan en tanke på att jag faktiskt skulle behöva dem imorgon, så det var bara att springa tillbaka till skomakaren idag och be att få tillbaka dem! Undrade varför han tittade lite konstigt och fnittrade (tänkte väl; galna brudar, helt förvirrad och sönderstressad) hehe! Men men, han hade ju ytterligare fem par andra skor som jag lämnat in att ta hand om så han fick hålla till godo med dem tills jag kommer tillbaka med brudskorna imorgon igen!
Idag har jag bokat ansiktsbehandling, bestämt tid med fotografen för planering och upplägg av dagen, varit och handlat fina korgar till toaletterna samt jättefina ljuslyktor, även dem till toaletterna! Sen har jag pratat med ansvarige för transporterna av gästerna, han fixar med busstransport för samtliga gäster till och från kyrka/festlokal!
Blev ju klar med bordsplaceringen igår, idag fick jag ett återbud (av helt förståeliga skäl) så det är bara att sätta sig igen och ändra om lite grand!
Ja ja! Kul att höra att det går framåt för er andra! Nu är det inte långt kvar, å jag har ju en dag färre kvar än er, då jag gifter mig den 19 aug!
Just det glömde att säga att imorgon skall jag på konsultation och sen på lördag ska vi träffa vår florist!
Ja, nog går det framåt alltid! :) Kul är det.
Vi träffade cateringfirman tillsammans med svärmor, toastmaster, serveringsfolk och bartender i festlokalen igår. Känns så tryggt att ha just den cateringfirman vi har valt! Och så fick de som ska städa en genomgång på hur det ska göras och vi fick mäta borden och inventera porslin och så i lokalen. Känns kalas!
Här finns lite bilder på mina bröllopsprylar om nån e intresserad! :)
www.familjeliv.se/krypin/callimillae/galleri.php
Någon 20/8 brud kvar här ikväll? E lite nyfiken på alla 20/8 brudar (å du lillsmurf 19/8)?
Bor/Stad?
Ålder?
Hur länge har du vart tillsammans med din blivande?
Har ni barn?
Om nån har lust å svara får ni gärna göra det? Annars... skippa det...
Men det är roligt att få lite mer bakgrund på alla er i den här tråden!
Callimillae - allt var verkligen toppenfint! Vi är helt klart inne på samma slags bukett, ska också ha vita kallor och grönt funderar på vita rosor också! Ska ha en Nixa 401, ska också ha en tiara precis som du med mycket "bling bling"! Frisyren var verkligen kanonfin! Å underkläderna skitläckra! Fina skor, ja vad mer kan man säga allt var kanon!
Nu ska jag svara på frågorna!
Bor/Stad?
Stockholm
Ålder?
25
Hur länge har du vart tillsammans med din blivande?
Sen årskiftet 2003/2004
Har ni barn?
Nej!
Förresten slå på TV2! Det är Soulklassiker från BBC just nu! Har precis börjat! Kan det bli bättre! Al Green körde precis en låt! I just LOVE him!!!