20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Vi jobbar för fullt på vårat festprogramm. Det är svårt med gästlistan och de roliga kommentarerna.
Festprogrammet är vår stora nöt att knäcka! Vi har bestämt oss för att lägga ambitionsnivån lågt. Ha med menyn, karta över bordsplaceringen, vemärvem-lista samt några sånger. Får se om vi får in några kul ordspråk eller liknande. Vi har några gamla att planka så det blir nog bra när vi väl spikat hur borden ska stå och vem som ska sitta var! Ett ordspråk jag läste i ett gammalt var: "En kyss ska låta som när en ko drar upp bakbenet ur ett kärr" (från indien) *ler brett* Vi får nog öva på kyssandet för att uppnå det ljudet!
gladhannapanna
Vad har ni för presenter? Måste också hitta på lite presenter?
Någon som har tips på presenter till gästerna? Vi ska ha små tävlingar under dagen som det ska vara prisutdelning på sen.
Imorgon ska vi till slottet där vi gifter oss och kolla detaljer som "hur långa är borden", "vart ska bandet stå", "vilka vaser finns/finns inte" etc. Ska göra en lista på allt vi måste kolla.
Xite, sömmerskan har haft semester och jag har inte direkt pressat på. Den skall påbörjas nu, och det finns redan en testklänning uppsydd så jag är inte sådär jätteorolig. Känns också bra att vänta lite med att sy den, man har ju en tendens att ändra kroppsform litegrann (av olika anledningar... ) inför en sån här grej...
Själv då? Varför är inte din klänning klar och hänger i gästrummet sedan månader tillbaka???
Lillsmurf
Jag har förslag på vigselprogram som jag gjort, men det är hemma, så jag kan maila ikväll om du vill.
Vårt festprogram har vi överlåtit till toastmadamen och hon visade ett förslag i söndags som var jättebra, ska bara justera lite, så är det klart!
Mistel - det vore jättesnällt om du ville göra det!
Japp, det kommer ikväll. Om inte så påminn mig, har en tendens att glömam saker just nu
Hur mkt har ni andra planerat i förväg själva under festen? Vi funderar på om vi ska planera i ngn aktivitet, för det kunde vara kul, men samtidigt känns det kanske inte som om vi som brudpar ska göra det själv...Vad säger ni andra?
Vad tror ni? Blir det jobbigt med vigselprogram utomhus? Tänker om det blir mycket prassel när 98 gäster står utomhus med lappar i händerna. Tittar de på det?
Mistel:
Jag fick veta att brudgummens far nog hade lite på lur. Vet inte om man ska hitta på en massa själva, men man kan ju alltid ge tips till toastmastern tex.