• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • Jennan

krav ska det stå, inte kran...=)

• Brud aug 2005

Callimillae,
    Usch vad tråkigt att de ska lägga sig i bordsplaceringen...det skulle jag inte acceptera!!!! Det enda jag har haft i åtanke är min m2b:s skilda föräldrar...så de sitter långt ifrån varandra och även M2B:s moster och morbror har jag satt långt bort från pappan och hans nya fru....

• lillsmurf

Ibland undrar man hur det står till med folk när det kommer till bröllop!

Om jag tex har en födelsedagsfest där jag skickat inbjudan, gjort bordsplacering etc, är det ju aldrig någon som ifråga sätter eller kräver något! Men så fort det kommer till bröllop så verkar alla otroligt engagerade och talar om att man ska göra så eller si! Eller det är inte bra osv... Nu har vi iofs haft en väldans tur och det mesta har flytit på smärtfritt, utan att allt för många lagt sig i! De flesta synpunkter som kommit fram från nära och kära är för det mesta väldigt bra! Det enda som känns lite sådär just nu är det här med svensexan, men det verkar ju som om det kommer att lösa sig iaf!

För övrigt så tycker jag att gästerna inte har ett jota med bordsplaceringen att göra!

• gladhannapanna

Gästerna får finna sig i den placering som görs! Det är ju så många saker att ta hänsyn till hur man än gör så det är bara att acceptera att inte alla kommer att komma på "bra" platser!!! Jag har själv varit på bröllop och hamnat på en jättedålig plats, längst ut på kanten, bredvid brudens yngsta syster utan någon mittemot, men inte klagar man till brudparet för det! De har ju gjort sitt bästa!

• Brud aug 2005

Nu har jag varit hos floristen!!!! Vi har bestämt att jag ska ha cerisa gerbera, gerisa kallor och champangefärgade rosor, till det ska det vara murgröna och lite större gröna blad. Det kommer att bli en lång droppformad bukett som är lite asymetrisk (eller vad det heter) upptill....

Sen ska M2B ha en cerise kalla och texasgräs som corsage och bestman ska ha en ros som corsage...

Och så har jag beställt cerisa gerbera till dukningen...ska ha en solitär i varje smal vas.....

• Callimillae

lillsmurf - vilken gullig kille! Skönt att någon tog tag i det där så du kan andas ut! :)

Jag blir galen på folk när d gäller bordsplaceringen! Den som mest förvånat mig är en vän som mer eller mindre kräver att få sitta bredvis sin kille - för att hon ska få se honom finklädd annars var det inte lönt att han klädde upp sig... intressant... trodde han klädde upp sig för att han skulle på ett bröllop, men ack så jag bedrog mig. ;) Till saken hör att hon är en otroligt social person som förmodligen skulle kunna ha trevligt oavsett vem hon skulle hamna bredvid, så det kom så oväntat också! Men det lät som om hon skulle bli sur om hon inte fick sin vilja igenom, och typ placera om sig själv. Jisses!

Överhuvudtaget fattar jag inte hur man inte skulle kunna stå ut tre timmar av sitt liv sittandes och äta bredvid nån man kanske inte känner? *pust*

M2B tycker att alla är jätte fåniga och vill placera så blandat som möjligt för att folk ska få möjlighet till nya bekantskaper, vilket jag håller med om och själv skulle uppskatta som gäst, men nu när det är så här känner jag mest bara för att sätta alla bredvid sina respektive så får de väl sitta där och beundra varandra och inte prata med en enda ny människa! :?

Vi har även typ fem fler killar än tjejer så dem är det extra svårt att placera ut - och speciellt när folk med partner kräver att få sitta bredvid denne!

Aja, får sätta oss med det där snart igen, suck. Har faktiskt ingen lust! Men tack för peppet tjejer! Vad vore livet utan BT! :D

• lillsmurf

Vi gjorde så här! Först parade vi ihop "par" som vi tyckte passade bra! Efter det så tog vi två par och parade ihop dem! Så att det blev som en grupp av fyra som funkade bra tillsammans som sitter mitt emot varandra, tyckte att vi fick till det ganska bra måste jag säga, detta gjorde också att man kunde blanda åldrarna ganska friskt vid varje bord!

• Xite

Men varför envisas ni med att sätta folk kille-tjej?
    Är det inte lite väl förlegat?
    Ett bröllop är väl inte en heterosexuell dejtingservice?

• Jennan

vi har bara 5 singlar så för oss är det för att för ihop folk.. Men av erfarenhet så blir det bättre stämning när det sitter blandat...=)

• Callimillae

Xit - haha nej det har du helt och fullt rätt i, men våra singelkillar skulle nog uppskatta att få samtala med lite tjejer för en gångs skull som det låter på dem. Men, festen är ju inte slut bara för att middagen är det, så förhoppningsvis överlever alla oavsett var de hamnar i bordsplaceringen. :)

Svar på tråden 20/8 nr 3