20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Hur mycket info har ni med i ert Vigselprogram, skriver ni ut delarna i vigselakten osv?
Vi har just nu med följande:
Ingångsmusik
titel
av
Psalm
nr
namn
Solosång
titel
av
Vigselakt
Musikstycke
titel
av
Solosång
titel
av
Psalm
nr
titel
Vigseltal
Utgångsmusik
titel
av
Prästs namn
Bestmans namn
Solists namn
Musikers namn
Kantorns namn
Jennan:
Tack för tipset, vi har oxå valt presentationsvisan (oxå tips här på BT ) men där låten om sång om hur män och kvinnor inte klarar sig utan varandra egentligen låter ju kul, den har jag inte sett. Vet Du var man kan hitta den?
Gladhannapanna:
Vad mysigt det låter...härlig dag! Jag kom på att jag glömde ju att skriva om vår dag Kommer tillbaka snart och skriver, ska ut på en "brännarrunda" nu. Klänningen ska ju sitta snyggt
/ Rackarn
Mindre än 3 veckor kvar nu... *puh*
Min blivande är på svensexa i helgen i Oslo! Jag hoppas han har det bra nu. Han hade dock fått typ en spricka eller nåt i ett revben efter lite vattenlekar... Så kan det gå! Själv e jag lite slut efter 3 dagarns festande... Blir lugnt ikväll orkar inte planera något utan ska ta tag i bröllopstankarna i morgon igen! Kram på er och trevlig lördags kväll!
Eller mindre å mindre... tre veckor idag e det ju faktiskt... tänkte att det var söndag idag.
å vad ni har planerat bra jag blir lite stressad. Fasst jag har fått så mycket hjälp av min svägerska så det har gått bra trots allt.
när skall ni träffas å "repa" i kyrkan?
Var på vigsel idag och kikade, svågerns bror som slog till. Lite kul att uppleva kyrkbacken före vigsel. Det missar man ju så att säga nästa gång.
Känns som vi har koll på läget på själva kyrkdelen.
Har nu fått besked att vi får tillgång till lokalen på fredag em. Känns skönt att få dukning och allt gjort ganska tidigt. Man lär väl vara lite hispig på fredagskvällen...
Vi har värdparet hos oss den här helgen och det blir mycket planerande. Känns rätt ok faktiskt, men festprogrammet är helt ogjort. Annars tror jag att det mesta är ganska klart. Mamma har lovat att ta hand om bordsdekorationerna vilket är skönt, en sak mindre att fundera över!
Leksandsbrud - vi har med namnen på präst, kantor, tärna och bestman. Sen har vi en bild på vår kyrka, våra namn och datum. Själva vigseln har vi skrivit ut ingångs och utgångsmarschernas namn, psalmer med texter, diktens text som ska läsas, förbön och sen vigselakt (Inledningsord Bibelläsning Frågorna Bön över ringarna Löftena Tillkännagivandet), välsignelsen och vigseltal. Vi har även skrivit ut texten till den nya Fader vår eftersom de flesta bara kan den gamla.
eba - vi ska ha genrep i kyrkan den 15/8, på kvällen.
vi skall ha genrepet 18 på kvällen alltså 2 dar innan känns lite stressigt...
Jaha ni brudar...idag är det 20 dagar kvar!!!..Det är ju verkligen ingenting.
Man blir ju helt uppspelt bara man tänker på det