20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
vit tiger:
med festprogrammet menar du? själba layouten e klar, fattas bara lite saker att lägga in och sen att skriva om alla... puh.. vilket jobb,... känner ju inte alla resp. så väl tyvärr...
Vi ska ju vara på marstrand som typ 4 andra par. Så taxi idén var bbra och så ska vi nog lägga in lite om hur bussarna går. En dikt är ju toppen.. det kan ju vara en under det.. som ett riktigt avslut.. vad ska ni ha för dikt?
känner mig lite stressad gällande vår präst.. ska träffa honom typ bara en vecka innan vi gifter oss... har haft 2 mån semester.. lyx! men som sagt, tänk om han ej gillar våra idéer.. så vigselprogrammet blir i sista minut, vilket inte är bra för våra amerikanska gäster kommer några dagar innan bröllopet och vi vill ju umgås med dem.. ja ja ordnar sig väl!
Vi ska oxå gifta oss den 20:e.
Imorgon är det bara tre veckor kvar och jag ser att vi inte är de enda som har lite på festprogram o vigselprogram kvar...känns skönt
Har precis suttit o knutit ihop massa påsar med cellofan o godis i.
Hur gör ni andra?
Får ni mycket hjälp av era respektive??
Jag känner att min kanske är den mest engagerade hittills, men det ordnar sig säkert på slutet för då har inget val..hihi
Ska träffa prästen på tisdag o sen kan vi förhoppningsvis skriva ut vigselprogrammet.
puh...börjar bli lite stressigt.
Halloj alla 20/8 brudar!
Här är en till.....nu närmar det sig
Nu har vi väl det mesta klart va...eller Jag håller precis som många andra på med festprogrammet men har lite svårt att hitta bra sånger, om ngn har lite tips så tar jag gärna emot det *flirt flirt*
Sedan tycker jag det vore kul att höra om hur Er dag ser ut, från frissan till fest
/ Rackarn
rackarn: tyckte också låtarna var svåra.. man vill ju inte ha studentfest stämning liksom..
vi tog presentationsvisa som skrivits om en del här på BT. sen en sång om hur män och kvinnor inte klarar sig utan varandra egentligen..=) också BT tips... avslutar med robert brobergs båtlåt.. den e så söt!..=)
Jag är så glad att min toastmadame har tagit på sig arbetet med att göra festprogrammet...men det är också lite nervöst när jag inte har en aning om hur det blir :) Men ajg litar helt och fullt på henne, så det blir nog kanon!!!!
Rackarn:
Här är vår dag; Sova ordentligt på natten innan, ngn som har sömntablett? *s* Äta ordentlig frukost, duscha, peela, smörja osv. Till frissan halv elva. Frisyr och make hos frissan, äta lunch (alkoholabsorberande typ hamburgare, korv m mos) Påklädning, taxi till kyrkan. Vigsel klockan 14. Mingel på kyrkoplan, bil till fotografen, tid där halv fyra, fotas, därefter häst och vagn till festlokalen dit vi beräknar att ankomma ca 17-17.30. Välkomstskål, lite mingel, middag, tårta och avec, brudvals (oj, har glömt bestämma och öva! Panik!!!!!) allmän dans. Vi tänker inte stanna till sist utan åker väl efter någon timmas dans. Paketöppning i vår trädgård klockan 12 dagen efter!
Martins pingla:
Min M2b är mer engagerad än jag justnu, han gör placeringkorten och de andra trycksakerna och jagar på mig med alla beslut som måste fattas. SJälv är jag stressad på jobbet och orkar inte riktigt vara den drivande.
Gud vad ni har planerat bra, jag får hjärnsläpp bara jag tänker på bröllopet nu, ligger och funderar på hålltider om kvällarna och allt som skall göras. Just nu har allt bara stannat upp det är så mycket som bara kan göras dagarna innan, vågar inte trycka upp festprogrammet än ifall det blir avbokningar. Skall träffa prästen den 8 aug och förhoppningsvis blir jag lite lugnare då.
MJB:
Ska ni också träffa prästen så sent... jag gillar inte riktigt det.. vill ha allt sdånt klart om det skulle bli problem...
var gifter du dig?
Hej tjejer! Vi har precis skrivit ut vigselprogrammen så nu återstår att vika och häfta ihop dem. Puh, d kan ta tiiiiid! Jobbar och står i båda två till den 17/8 och han jobbar dessutom skift så vi ses nästan aldrig vilket försvårar fixandet en hel del.... Men men. D får fixa sig.
Som tur är har festprogrammets slutfinish överlåtits åt svärmor, så det är ur mina händer i alla fall. :)
Vår vigseldag kommer se ut ungefär som följer: vakna, duscha och greja, frukost, frissan kl 10 för frisyr och smink, lätt lunch hos frissan, fotografen 13:30, vigsel 15:00, färd den korta biten till festlokalen, välkomstskål och mingel, middag, tårta och avec, brudvals, dans och grejs, vickning. Har inte bestämt hur länge vi ska stanna på festen, men sist vill man ju inte vara. :)