• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • visinge

Hej hej tjejer! Åh.. tänk...om en månad är det dags, helt otroligt vad tiden går.
    Vi är rätt lugna, men så jobbar jag nu och har lite lugnare på jobbet och då har jag suttit och skrivit ett körschema och pysslat med bordsplaceringen så nu tror jag vi är riktigt nöjda.
    I helgen var vi med vår fotograf på Såstahom och bestämde vart vi skulle fota oss och hur. Det kändes skönt.
    Festprogrammet har jag börjat skissa på och jag och min blivande känner att den är nästan klar. Nu är det ju bara att skriva om alla gäster, det tar ju mest tid.

Sedan har vi musiken kvar, vi ska bränna på cd och det är ju också lite jobb med det. Men det känns ändå att när man väl kommr igång så hinner man med rätt mycket.

Nu jobbar vi i 1,5 vecka till och är lediga hela augusti. Det känns kanon och då är det detaljplanering med källarmästaren och med alla inblandade som gäller. Sååå...jag känner mig inte stressad...ÄN !!

kram till er alla

• MJB

Jag kommer nog få panik sista veckan då vi ska hämta blommor, fixa tårtan, träffa fotograf, hämta m2bs kläder, dekorera lokalen, stryka slöja och klänning. Ännu värre på lördagen, hår, smink, få på dottern sin näbbklänning som hon inte gillar, man får väl försöka planera allt i detalj hur dagen skall genomföras.
    Hur gör ni andra för att få koll, gör ni ett tidsschema eller hur gör ni??

• visinge

Vi har som sagt gjort ett körschema för den 20 augusti och då får man lite kontroll över vilka som gör vad och värdparet och toastmastern vet också vad dom ska göra.
    Sedan släpper vi allt den 20 augusti och det är upp till dom andra att hålla koll, men det är ju rätt skönt att skriva körschemat själv och gå igenom det med dom som kommer ha ansvaret på bröllopsdagen.
    Man mår mkt bättre efter att suttit ner och skrivit ner och ju tidigare man börjar ju mer faller inte mellan stolarna. Den redigeras så gott som varannan dag...

• visinge

Sedan är det så att vår toastmaster kommer ta hand om vårt baggage och checka in det på Såstaholm. Min bror (värdpar) hämtar blommorna, bestman hämtar deras hyrda frackar..så...

• Kåpe

"Det är den 20:e idag" sa jag till min blivande i morse.
    "Hjäääääälp!!!!..... Va roligt det ska bli."
    var hans svar :D

• Callimillae

EN månad kvar!!! Sjukt vad tiden flyger! Underbart att det snart e dax, fast jag måste erkänna att jag börjar bli lite fjärilsfylld i magen... :)

Vi har också gjort ett slags körschema med grejer som ska fixas till bröllopsdagen och festlokalen och kyrkan och så. Fast det känns jämt som om jag glömt nåt... ;) Sen e jag inte så jätte bra på å släppa ansvar till andra. Lite kontrollfreak sådär, men man måste ju ibland! :)

• Xite

*Tar MJB i hand*

Jag har inte tid att prioritera mitt bröllop just nu. Det känns rätt korkat.

• Callimillae

Har lyckats ta reda på vilken modell min klänning som jag ska hyra är nu, om nån e intresserad. :) Det e Nixa 390.

• gladhannapanna

Sambon har tid över på jobbet, han skickar över förslag på vigselprogram och placeringskort på jobb mejlen. Skönt att han vill göra de sakerna! Annars flyter det mesta på. Jag får lite panik över att allting är så jäkla dyrt! Ingen panik över att festen kostar ca 35 000 för 82 pers, däremot över att häst och vagn tex kostar 1900 kronor! Alla småsummor blir ju jättemycket till slut! Frissa 1500, bukett 1500, fotograf 2500, hotell 800, taxiresor, presenter till toastmaster mm osv osv

• Brud 20 aug

Nu ska jag börja ta tag i våran planering igen. Va igår på ett överraskningsbröllop! Min bästa kompis med sambo skulle döpa sin dotter, men samtidigt passade de på att gifta sig.

Jag och min blivande var de enda som visste om detta i förväg. Min kompis ville berätta för oss i och med att vi ska gifta oss och har planerat detta länge. Hon ville inte att vi skulle bli "typ" besvikna eller så att de hann före! Men det gjorde ingenting!

Roligt va det i alla fall att se allas miner! Många tårar från mammor, pappor, släkt och vänner!

Vi var sedan några kompisar som raskt ordnade en bröllopsfest för dem. Slängde ihop en tårta, fixade lite mat att grilla, tog ut två sånger å gjorde ett "sånghäfte" + en liten lek. Jag tror de uppskattade detta!

Men som sagt, nu är det dags att ta tag i det egna bröllopet igen!

Svar på tråden 20/8 nr 3