20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Jag vill vara med...
Jag gifter mig den 20 Augusti.
Grekiskt bröllop blir det!!!
Hur långt har ni andra kommit?
Ikosi - vad spännande! Hur funkar det på Grekiska bröllop med allt? Vad har ni för speciella traditioner t ex? *nyfiken* :)
Vi ska proväta menyn den 26/7 åsså träffa cateringfirman med serveringspersonal etc den 2/8. I slutet av juli ska vi lämna in förlovningsringarna på putsning och får dem väl tillsammans med min vigselring efter ett par veckro kanske. Så återstår det att slutprova klänningen, frockcoaten och att göra placeringskort och bordsplacering för mig. Festprogrammet färdigställer svärmor så det har jag ur huvet. :)
Callimillae - Nope! 20 var festlokalen vi ville ha upptagen så då tog vi fredagen istället!
Men ju mer jag tänker på det desto bättre känns det med fredagen!
För vi har bokat in oss två nätter på hotell efteråt och sen har vi en gemensam brunch på söndagen med nära och kära! Då får vi två nätter på hotell och kan bara ta det lugnt och ägna oss åt varandra! Å så kan vi ha brunch som planerat utan att alla behöver vara bakis eller ta ledigt från jobbet! Smart va!!
Vår präst ringde precis så vi har bestämt datum för vigselsamtal och "övning" i kyrkan med alla inblandade! Känns skönt att han ringde oss! Verkade jättetrevlig!
Jag är svenska och min blivande Grek.
Så själva cermonin i kyrkan blir lite annorlunda än vad man är van vid på svenska bröllop.
man har bla. 2 ringar till huvudet, en till oss var och dom är då med ett sidenband emellan och dessa ringra kommer då vår bestman att ...ja... ta över våra huvud på något sätt.... lite svårt att förklara, men sen sätts dom på våra huvud, det är ingen musik i kyrkan vilket kan bli lite stelt tycker jag.
det är inget sådär speciellt i kyrkan så, lite rökelse osv... sen efter vigseln så går alla fram och gratulerar brudparet och önska lycka till osv sen därefter får alla varsin present innan dom går ut. Så det är väl mer själva festen som är det stora sen , då vi anländer vilket vi kommer göra efter fotograferingen.
Tror jag måste gå igenom detta lite, är inte så haj på allt, vi ska träffa prästen den 1/8 så då får man lite mer inf. Men roligt ska det bli, när hela alltet är annorlunda
lillsmurf - jag förstår! Det låter ju helt ok, smidigt och bra! :)
Ikosi - vad spännande! Det blir säkert jätte kul. :)
Äntligen två saker till att bocka av; Ring och brudbuketter samt blommor till bordsdekoration är beställt idag.
Måste ta tag i Festprogrammet nu. Vad ska det innehålla egentligen?
En månad kvar och jag vill nästan lägga ner. Jag är så trött på alltihopa. Vi är långt efter i planeringen, det är massor av telefonsamtal som måste göras (vi hatar båda att ringa folk)och själv är jag bara olyckligt kär och kan inte fokusera på mitt bröllop till 100% just nu, vilket egentligen är det enda jag vill.
*Suck*
Jag är glad att det snart är över, så jag kan återgå till det vanliga igen.
Xite
Trist att du känner så. Men, olyckligt kär? Hur går det ihop?
Poly.