• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • lillsmurf

Callimillae - har ni ingen ridskola i närheten, hör med dem? De flesta ridskolor har åtminstone ett par hästar som är inkörda så kanske ni kan höra med dem om de vill köra er med häst och vagn, eller ge er ut på stan, å när ni ser någon riktigt schysst bil så vinkar ni till och kollar med tjejen/killen som kör om de kunde tänkas ställa upp och skjutsa er för en billig peng! Har ni ingen i släkten el vänskapskretsen som har någon schysst bil?

• Sommarhumlan

Häpp!

Här är ännu en 20/8!
    Vi har en hel del kvar att fixa, bland annat buketten. Vad skall ni andra ha för blommor? Jag hade ställt in mig på pioner, men det verkar inte som om det går

• iiika

Sommarhumlan!
    Varför går det inte med pioner?
    Undrar jag som också gifter mig 20/8 och också tänkte ha pioner....

• Sommarhumlan

iiika, jag pratade med min kompis som skall binda buketten och enligt de personer hon pratat med var det nog inte riktigt säsong för pioner då. Man kan förmodligen beställa, men jag är inte säker. Jag kollade i en bok från en holländsk blomstergrossist och i den verkade det som om pionerna bara fanns juli ut... Har du pratat med din florist?

• gladhannapanna

Vi var hos syrran på middag idag och fick ett smakprov på vår ingångsmarsch. Svågern är musiker och har skrivit ett arragemang för två trumpeter och en trombon som han och deras två söner ska spela när vi går in. Moster fällde en och annan tår över detta jobb som de alla tre lagt ner och tänker lägga ner för att spela just för oss! Syskonbarnen är 13 och 15. Stycket är av H Purcell: Trumpet tune. Finns på Kyrkomusik.nu

• Callimillae

lillsmurf - tack för tipsen. Häst och vagn är fint, men om vi skulle ha det så blev det nog raka spåret in på akuten istället för till festligheter, är enormt pälsdjursallergisk och extra mycket mot hästar.

sommarhumlan - jag ska ha en bukett med mörkt röda rosor, cremevita kallor och grönt. Finns att kika på här: www.familjeliv.se/krypin/callimillae/
    gå in på bildgalleri. :)

• Callimillae

Fast buketten på den sidan är helvit och även med såna små vita vad de nu heter. :)

• lillsmurf

Ojdå, det var visst ingen bra idé då!!!

• Sommarhumlan

Callimillae, länken funkar inte... eller är det jag som gör fel???

• iiika

Sommarhumlan!
    Nej, jag har inte beställt min bukett ännu, så jag har inte pratat med florist om pioner. Men det är ju sant - just nu ser man pioner överallt, så då lär ju säsongen vara över tills 20 augusti... Suck. Hmm, vad ska man då ha...

Svar på tråden 20/8 nr 3