• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • lillsmurf

be or not be - va gott det låter! Hungrig!

Vi har också tänkt att skriva lite kort om varje gäst, har ni någon infallsvinkel så det blir någorlunda lika, eller skriver ni bara precis vad som helst!

Funderar på om man skulle tex ha med EN utmärkande och bra egenskap hos varje person el något annat, tycker att det är så svårt för vissa skulle man kunna skriva en roman om medans andra kommer man inte på speciellt mycket att skriva om! hmmm...

• Callimillae

lillsmurf - vi har skrivit om våra gäster redan. D började beskedligt med att vi funderade ut hur vi skulle beskriva varje person, sen kom vi till min pappa och kom bara på knäppa karaktärsdrag och knasiga grejer han brukar göra, så då la vi nivån där - vilket blev svårt när vi kom till dem vi inte känner lika bra... ;)

Ett tips är dock att fundera på vad för speciella egenskaper personen i fråga har och sen göra nåt utifrån det, en del är säkert bättre på att formulera sig än vi oxå! :)

• Jäännie

*gulp* nu får jag lite utav panik.. är i flyttar tagen och surfar en sista gång innan jag drar ut kontakten... jag är inte riktigt med i bröllopsplaneringen känner jag och det är bara en och en halv månad kvar.. jaja om man bara får flytten gjord till huset så ska det nog ordna sig. Vi har delegerat bort en del till närmsta släktingarna så att vi inte har allt ansvar iaf. Det blir nog ett bröllop iaf

• Callimillae

Hur går det för er alla? Händer nåt i bröllopsplaneringen? Vi ska träffa våra föräldrar ikväll och gå igenom hur långt vi kommit och stöta och blöta lite idéer och så. Det närmar sig med stormsteg nu... :)

• johansson

Vi småflyttar lite i bordsplaceringen. Känns ganska lugnt...
    Sånghäftet klart, skall byta ut någon bild bara och kolla hur stor plats gästpresentationen tar.

• lillsmurf

Det går framåt, just nu är jag hemma och är sjuk bara, trist, men man får väl försöka göra det man kan hemifrån, ringa runt å sånt! Börja pula med bordsplaceringen, festprogrammet och vigselprogrammet kan man ju göra!

• Hetta

Vi har en hel del kvar!
    Vi ska börja utforma vigseln snarast! Sedan måste vi göra vigselprogram, festprogram o bordsplacering! Men sen är det mesta under kontroll. I alla fall vad JAG tror....

• Brud 20 aug

Letar just nu som en galning efter någon som kan göra mitt hår å make. Har skickat iväg en massa mail... Hoppas på några positiva svar imorgon! *håller tummarna*

Kan väl inte be er om hjälp då ni gifter er samma dag... Men om ni vet någon som inte är upptagen den dagen så tipsa gärna!!

• gladhannapanna

Provade brudklänningen igår, Den blir verkligen supervacker!!! Ett litet krux är att under vår flyttperiod blev det lite mycket snabbmat så jag skulle behöva minska någon centimeter i omkrets för att den ska passa som det är tänkt och utprovat i provmodellen i bommulsstyg.... Nåväl, några veckor på viktväktarmeny skadar inte! Synd bara att vi är lediga just nu... Idag pratade vi med floristen, är ännu inte riktigt klara över hur det ska bli, vi har lite olika syn på vilka färger som ska vara i buketten. Imorgon ska vi träffa fotografen och prata om hur bilderna ska tas. Det rullar på!!! Vi var i danmark och handlade öl, vin och avec igår med, tror dock inte att vi sparade speciellt mycket pengar, det är bara spriten som är mycket billigare. Eftersom vin till maten ingår i vårt kuvertpris handlade vi bara till baren efteråt och då länar det sig inte att åka till Tyskland och handla.

• Callimillae

Vi satt och funderade ihop oss med våra föräldrar igår. Börjar undra hur mycket alkohol man ska beräkna att man behöver i baren... Vet att det finns beräkning här på bt nånstans. Bara man inte köper för lite osså blire slut mitt uppi allt... :O

Vi har fortfarande inte hittat nåt transportmedel från kyrkan heller. Vi känner inte att det är superviktigt så vi vill inte lägga för mycket pengar på det, och då blir man genast begränsad. ;) Nån som har nåt billigt och bra tips? :)

Svar på tråden 20/8 nr 3