20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Shit! Bara 6 veckor, det låter ju som ingenting!! :) Blir ju fjärilsfylld i magen! ;)
Rystall - hahaha det lät som en "kul" dröm... :)
Xite - jisses, lägg kraven på hyllan och gör så gott du kan säger jag! Delegera så mycket som möjligt så att du hinner njuta också! Lycka till och säg till om vi kan göra nåt! :)
Oj Xite! Det låter jobbigt. Men det kommer att ordna sig! Och sen den 21 augusti kommer ni bara att kunna skratta åt det hela! Vågar även sätta en slant på att ni om tio år kommer att minnas just detta som en av de roliga grejerna runt bröllopet.
Aha, ska vi skryta om hur mycket vi har kvar...
Maten ej klar- varken vad el. vem
Spriten ej helt inhandlad
Blommor ej klara (ej utsmyckning heller)
Klänning har ej kommit från Kina än
Vigselutformning ej påbörjad!!! (borgerlig vigsel)
Vigselprogram ej påbörjat
Festprogram ej påbörjat
Bordsplacering ej påbörjad (inklusive beskrivning av gästerna)
Musik till dansen ej påbörjad (ska bränna eget, inget liveband alltså)
Solosånger ej fastställda
Löften ej påbörjade (tillhör själva vigselutformningen)
Tårtan ej klar vem som ska göra
Brudnäbb ej klar
Har ej pratat med vigselförrättare
Underkläder ej klart
Smycken ej inhandlade
Frisyren ej helt bestämd
Mer?
Hihi..
Skönt att flera är tidsoptimister här.
Tyvärr fann jag i Hettas lista lite till att göra *suck*.
MEN
vi har redan prioriterat bort
festprogram
trerätters och
tårta
DET är skönt.
Burr, vi insåg att vi inte har en enda hel ledig helg hemma innan bröllopet! Festprogrammet är inte påbörjat, bordsplaceringen och placeringskort måste göras, sprit inhandlas, klänning sys till... men annars tror jag att vi har koll på det mesta...!
Så sent som inatt drömde jag att vi stod i festlokalen på dagen B och en timme innan gästerna skulle komma insåg vi att borden inte var dukade och bordsplaceringen inte var gjord. Och hur skulle det då gå med gästpresentationen i festhäftet när inte ens bordsplaceringen var klar? Var häftet ens upptryckt? Anklagade blivande maken som hävdade att det var min uppgift, och vi insåg att vi inte hade något häfte heller när allt kom omkring...
Har drömt lite olika versioner på samma tema, nämligen att allt inte är klart på bröllopsdagen. Liksom Rystall känner jag ändå i drömmen att det får vara, huvudsaken är att vi blir gifta!
hej alla!
det börjar närma sig och det känns som jag är sysslolös. Guldsmeden har semester så jag väntar på att ringa och säga hur jag vill ha min ring. Festen tar föräldrar och värdgrupp hand om så jag håller mig lite utanför. Vigseln är så gott som klar, har inte valt marscher än bara. Det mesta känns under kontroll.
Men ska det va så? ska man inte va superstressad? vad har jag glömt??
Bröllopsmardrömmarna börjar smyga sig på mig oxå. :) Inatt drömde jag t ex att när vi skulle äta tårta så började det med att när tårtan rullades fram visade det sig att min morfar ätit upp halva den ena tårtan! När fnisset lagt sig pga det upptäckte jag att m2b redan mumsat i sig en bit, varpå jag utbrast - "men vi ska ju skära tillsammans..."! :) Ooops sa han och så skulle vi skära tårta. Då upptäckte vi att vårt troll-tårtpar hade glömts bort och att alla dekorationer hade tuggor på sig... Så skar vi i alla fall - och då rasade hela tårtan med ställning och allt ihop!
Vaknade med hjärtat i halsgropen, haha! Har även drömt hundratals gånger att jag trillar ned för kyrktrappan efter vigseln och slår hål på klänningen! Huga! ;)
Xite:
Jag har kommit på fler små praktiska detaljer att fixa, men de ska jag delegera vidare de närmaste dagarna!
Callimillae: Kul dröm! Fast det är ju aldrig kul när man är inne i dem! Jag har också drömt en hel del mardrömmar redan och jag gissar att det kommer fler framöver!
Ja, varför drömmer man mardrömmar om det som ska bli den lyckligaste dagen i ens liv för? :)