• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • be or not be

Ska ha en "klassisk" bukett med vita liljor, murgröna, röda grand prix rosor & röda kvistrosor. Den är 1 meter lång & maffig.

• lillsmurf

be or not be - har du någon bild på buketten? Vill jättegärna se den isf?

• be or not be

lillsmurf; tyvärr så har jag inte det, har en broschyr från floristen där jag hittade "min" bukett sedan lade jag till vita liljor. Är hel värdelös på datorer men jag ska kolla runt om det finns ngn. som har en scanner så kan jag lägga ut den.

• lillsmurf

be or not be - åhh vore jättekul att få se, annars kanske du har en bild som "liknar" buketten och kan beskriva den utifrån det! Är inte så kräsen!

• Callimillae

Ooops...ska se om jag fattar vad som e fel m länken... ;)

• princess to be

Tjejer! Bara 6 veckor kvar!!!! Gahh nu börjar fjärilarna sprattla ordentligt i magen! Lääängtar så!!!

• Rystall

Jag drömde inatt att jag skulle gifta mig. Två dagar på rad med samma man men den ena gången på en äng. Det var två par före mig som skulle ut på ängen. Den första hade en knälång knallblå klänning med vita fjädrar på sidorna där bak. Så när hon gick så såg hon ut som en struts. Den andra bruden skulle a medeltidsbröllop. Jag kom på strax före det var min tur att tåga ut på ängen att jag hade glömt raka benen och att jag glömt att köpa strumpor. Men det gjorde inget eftersom jag hade lång klänning.

Sen kom jag på att jag hade glömt min underkjol, men jag hade ju ändå glömt att ta av mig min vanliga kjol, så den fick duga.

Sen var det ju det där med frisyren. Det hade jag ju glömt så det var bara att dra på tiaran ändå. Men det gjorde inget.

Jimmy, min blivande man var inte där, men vad gjorde det. Jag skulle ju gifta mig igen dagen efter med honom och då fick han ju vara med.

Sen hade jag ju även glömt musiken. Fast det fick ordna sig det med.

När det äntligen var dax att gå ut upptäckte jag att pärlorna på min klänning hade lossnat och hängde i långa trådar.

Hur dum är inte den drömmen. Men det märkliga och kanske det sköna var att jag hela tiden hade tanken att det ordnar sig och att det inte gjorde nått att jag glömt allt. Det blir nog ett bra bröllop trots allt om 6 veckor.

• Xite

Kan det vara NÅGON på detta datum som är lika sen i svängarna som vi?

2/3 av servetterna är ännu osydda
    Inga dukar är gjorda
    Klänningen är inte påbörjad
    blommorna inte beställda
    musikerna är inte tillfrågade
    vem som ska göra maten inte färdigt
    underkjolen har inte kommit
    inte pannsmycket och ringarna heller
    solbrännan går segt pga värmeutslag och dagjobb
    sambon är för tjock och jag borde gå ner lite till
    sambons kläder är inte funna och köpta

...
    äh, jag kan hålla på hur länge till som helst

• Rystall

Xite: Oj, det verkar vara mycket. Ta inte ut dig för mycket. Då missar du hela dan.

Kan vi hjälpa dig med nått? Vad ska du göra med dukarna?

• Xite

Dukarna ska tvättas, sys och sedemera strykas.

Har någon kontakt med musiker som spelar folkmusik i Gävletrakten så skulle jag bli jätteglad!

Driva nystartat företag och planera bröllop samtidigt är ingen höjdaridé.

Nu måste jag kila ut och vattna blommorna och prata med en kock om maten, innan jag börjar jobba! *stressa*

Svar på tråden 20/8 nr 3