20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Nu börjar jag bli nervös - inga mardrömmar än... Skall man ha det!
Sånghäftet blev färdigt i helgen - bara bordsplaceringen som skall läggas till.
Gäster har hoppat av pga av sjukdom så vi försöker få till en ny bordsplacering...
Ja bordsplaceringen är ju ett kapitel för sig. Vi har inte så många gäster men d e ändå svårt att få till det så att man är helt nöjd...
Beträffande mardrömmarna så skulle jag gärna slippa dem! ;)
Kyrka klar-såklart!
Brudnäbbar-Mina döttrar
Tärna-Min bästis
Marsalk-Min M2bs bror
Präst-klar(fick dock inte den vi ville ha,då han hade semester*suck*)
Brudklänning-Får hem i slutet av juni
Brudbukett-Ej beställd
Mat-Skall laga själv med hjälp av svärmor mfl
Alkohol-Ej inhandlad
Tårtan-Har inte bestämt om vi skall göra den själv eller köpa
Bord och stolar-Har ej fått ordnat*hjälp*
Lokal för festen- Festen skall hållas i vår trädgård så det liksom ordnas automatiskt*L*
Partytält-Ej inköpt ännu
Vigselhäften- Nästan klart
Kavaj till min MB2 ej inköpt än
Frissan-inbokad
Transport till och från kyrkan-Ej ordnad
Gästlista-Lite info om gästerna-Nästan klar..
Fotograf-klar(Min styvfar)
Tallrikar m.m.-Ej inköpa, skall göra det på Gekås
Jag kan nästan inte tro vår tur! (Om det nu klaffar...;) Vi har funderat länge på hur vi ska transportera oss från kyrkan till festlokalen, det är så dyrt att hyra in veteranbilar med chaufför eller limousin. Det kändes som en för stor kostnad för oss. Så vi har lagt ut trådar hos vänner och bekanta men ännu inte fått napp.
Igår gick jag ut på balkongen och får se min drömbil (i bröllopssammanhang) stå på gården - vår granne har precis köpt den! M2b ilade ut och frågade om han möjligen skulle ha tid att köra oss 20/8 - och han skulle nog ha det! Och vet ni vad det bästa är? Han kör oss gratis!!! :)
Håll tummarna nu åt mig så han inte åker bort eller nåt. :) *glad*
Callimillae,
nu blir jag ju nyfiken.... vad är det för bil??? *håller tummarna*
En sån gammal, svart Mercedes (vet inte modell, e inte så bra på bilar...) :? jätte fin, i jätte bra skick. Från femtiotalet var den visst. :)
Callimillae - åå va kul! jag sa ju att ni skulle hugga tag i någon på gatan å fråga! Allting löser sig till det bästa till slut!
lillsmurf - och där trillade den ju bara in på tomten helt sonika, ibland är saker meant to be tror jag...fast jag borde kanske inte ropa hej riktigt än... peppar peppar ;)
Så, äntligen bestämt all musik för vigseln. Det var en pers att bestämma vilka marscher vi skulle ha. Men nu blev det:
in: birkalåten
Psalm: 702
sång: Grow old with me
Psalm: 84 (med annan melodi)
sång: Velsignelsen
Psalm: 15
ut: trumpet voluntary
Känner mig helnöjd!! :)
Vi har fått kallelse till möte med prästen...Det kommer att ske den 9 augusti. Ser fram emot att träffa prästen. De har bytt ut den präst vi skulla har haft, så istället för en man får vi nu en kvinna.... det är det enda jag vet!!!
Så jag ser fram emot mötet...