• gladhannapanna

20/8 nr 3

Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.

• Svar på tråden 20/8 nr 3
  • lillsmurf

Ja, jag har också funderat på att göra så, känns som om det skulle vara roligare att bli överraskad om innehållet, samtidigt är man lite av ett kontrollfreak!!

• Brud aug 2005

Vårt toastpar kommer att göra vårt festprogramm...
    Morgongåvan är redan fixad, har fixat en så kallad secret box :)

• lillsmurf

Brud aug 2005 - Det är en av morgongåvorna jag funderar på! Hos vem gjorde du din? Brigitte?

• be or not be

Är oxå fundersam på en secretbox bor tyvärr inte i Stockholm utan i en stad i mellansverige. Undrar om vår fotograf knäpper sådana kort? Kommer det kännas konstigt när man sedan kommer dit med sin sambo iklädd full bröllopsutstyrsel?

• Brud aug 2005

Jag bor inte heller i Stockholm utan kollade med fotografer i stan (Västerås). Fick napp och har nu tagit dem...det var verkligen hur kul som helst...värsta egotrippen :)

• be or not be

Vad kul. Tror jag *ler*. Är inte särskilt nöjd med min kropp, har skavanker både här & där. Huvudsaken är ju vad sambon tycker & han tycker jag är helt perfekt ( en jäkla tur för honom). Hade du en kvinnlig eller manlig fotograf & blev det väldigt privata bilder?

• Brud aug 2005

Jag är absolut inte nöjd med min kropp heller...men jag trivs med mig själv och jag vet att min karl älskar mig och min kropp....då var det ganska lätt att stå där och "posa"
    Det var en kvinlig fotograf som höll på i ca 1 timme.... Jag hade 4 ombyten. Tog några söta bilder med bh, trosa, strumpeband (som jag ska ha under brudklänningen!) Sen hade jag även mina bröllopsskor, tiara och slöjan på mig då... blev väldigt fina bilder... Sen var det dags för en röd tajt lite hålig underklänning (eller vad jag ska kalla den) med marilyn pose... Sen hade jag en svart (det raffigaste korten) hålig underklänning med höga svarta stövlar till... med dem kläderna fick jag posa lite mer raffigt ;) Och sist så hade jag bara trosor....

Oj, vilken lång förklaring....men det var så roligt!!!!

• be or not be

Hade nog inte tvekat om det varit en kvinnlig men tyvärr så finns inte det. Min sambo vet jag skulle tycka rikigt mycket om att få en sådan här box. Måste fundera riktigt noga. Har dock inte alltför lång tid på mig. Har du köpt ngn. särskild låda eller har du dom i ett etui?
    Känner jag har tusen frågor.

• Knoppen

Vad spännande det låter! Har en väninna som är fotograf, kanske skulle fråga henne....Jag har börjat med en "jag älskar dig bok" men han är alltid hemma så det tar lååång tid att få va ifred..Ang, festprogram så har vi ett foto som min vännina tagit på våra händer som vi har som framsida på inbjudan, festprogram, vigselprogram o tackkort. Däremot innehållet ska toastmaster+madame göra, blir överraskning. Det enda vi gör är att skriva och presentera gästerna med roliga kommentarer. Jag väntar på min blivande som står i duschen nu, och vi ska åka till guldsmeden om exakt 15 min för att lämna in min vigselring för restaurering (ärvd ring) JÄTTEKUL!!!! har inte grejat med bröllopsgrejer på evigheter nu, det har varit absolut stiljtje ett tag, men nu börjar d faktiskt närma sig. Har även hört det tisslas om möhippa o svensexa, tänk att man ska gifta sig va!!!! Otroligt! och ed sin älskling dessutom!!! Kram på er alla 20/8 brudar! är lite bröllposyr/lycklig idag igen!

• Brud aug 2005

Jag har faktiskt inte köpt någon box, utan jag har valt 3 bilder (de i bröllopsunderkläderna)som ska sitta i en hög ram (dvs korten ska vara över varandra!) Sen har jag valt mer raffiga kort som ska vara i ett utfällbart album, som man kan ställa upp på sängbordet!!!

Svar på tråden 20/8 nr 3