20/8 nr 3
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Dags att starta ännu en tråd för oss som gifter oss den 20:e augusti! De gamla är avstängda. Hoppas att vi hittar varandra igen. Hur går det för er andra? Själv ska jag titta på ring på allvar idag.
Xite, bara lugn. Jag har själv sytt en brudklänning till en kompis en gång. Jag var så gott som novis, men tror nog inte att det tog mer än 10 timmar sammanlagt - bara man börjar så går det fort!
Och underkjol... den är väl vit och fin
Provade klänningen igår. Åh, vad fin den var. *nöjd*. Glömde förstås att ta med mig skorna så det blir till att gå tillbaka så att de får kollat längden...
Sista vigselprogrammet är nu inbundet. Bordsplaceringen är äntligen klar (nu vill jag inte kolla på den mer för då kommer jag på nya flyttningar...). Har kvar att klura ut några gästpresentationer. De där som man inte rikigt känner så väl.
Vår bordsplacering och gästpresentation är klar....och jag säger som johansson...det är ingenting jag vill titta på igen...för då kommer jag bara ändra mig!!!
Igår var vi och kollade på Bygdegården där vi ska ha festen. Och jag är verkligen nöjd!!! Det fanns allt och lite till där :) Plus att dem som har den ska städa åt oss dagen efter för 700 kr och så får vi hålla på hur länge vi vill...
Så det känns väldigt bra just nu....
Vi har inte börjat med bordsplaceringen än och vi har inte fixat med musiken på festen. Inga presenter är köpta. Festprogrammet är inte färdigt och vi vet ännu inte om hon som ev skall sjunga kommer.
Dessutom behöver vi kolla bilen som vi skall åka i, vi behöver champagne + glas, sängkläder.
På söndag skall vi träffa prästen och sista vecka skall vi träffa kantorn.
Tur att man har semester sista veckan.
Vi ska försöka bli klara med så mycket som möjligt eftersom vi får utländska gäster på tisdagen innan och vi vill gärna visa dem lite av omgivningarna! De åker hem tisdagen efter bröllopet och samma dag åker vi på bröllopsresa så det blir inte så mycket tid till turism då.
Jag ska träffa floristen idag vid 14.00 och diskutera brudbuketten och blommorna till dukningen...ska bli spännande att se vad vi kommer fram till....Jag vet nämligen inte exakt hur jag vill ha den...
lillsmurf - fy vad trist! Har oxå funderat lite över hur d kommer bli för min blivande. De har inte direkt bett att få se gästlistan om man säger så... men de flesta av hans vänner umgås så mycket så de kommer nog att vara många.
Undrar varför de inte funderat på att försöka samla alla din blivandes vänner - de får ju större budget att roa sig med om inte annat...
Hoppas allt blir bra till slut iaf!
Å bordsplaceringen, den blev ett större dilemma än jag trodde från början. Folk kommer med önskemål och mer eller mindre krav och eftersom jag är en sån person som vill göra alla andra nöjda och glada så får jag bara ont i magen av det där! Blir lite förbannad också, för visst att jag kan förstå dem med spädbarn som vill sitta bredvid sin partner så att de kan dela på "arbetet" och visst kan jag förstå att de som absolut inte kommer överens inte vill sitta bredvid varandra, och visst kan jag förstå att de som är blyga vill känna sig trygga och sitta med någon de känner - men jag kan INTE förstå de andra som kräver placering bredvid nån särskild! Har fått höra roliga anledningar, ojojoj... Fattar inte hur man tänker när man kommer på tanken att kräva att få sin vilja igenom på en fest som inte handlar om en själv, skulle själv aldrig göra så... Suck!
Men men, det blir som det blir. Alla opponerar sig - snart lägger jag ner bara!
:(
Callimillae - ja det känns lite trist! Men men, har pratat med en vän, mycket sympatisk och fin kille, det verkade som om han skulle ta tag i det hela! Han sa åt mig att jag skulle ta det lugnt så skulle han se till och fixa det. Han lovade att ringa och uppdatera mig! Så nu känner jag mig lugnare!
Vi gjorde vår bordsplacering igår, inte lätt kan jag säga, tog ett antal timmar, men till slut tycker jag att vi lyckades att få ihop det så det blev bra! Inte lätt när man har "flera" familjer och sånt när det kommer till honnörsbordet! Men det gick bra! Ikväll skall vi försöka oss på vigselprogrammet!
Callimillae: Jag håller med.... varför gå på ett bröllop om man verkligen inte klarar av att vara social.... det e ju inte så att nån e svår... och sen med bordsplaceringen, man lägger ju ner en massa tid på att folk ska sitta bredvid någon som de passar ihop med...
Vi har tyvärr fler tjejer än killar.. det e lite svårt... och sen så fick vi in en extra igår.. en kille ville ha med sin flickvän.... jaha, 1000 kr till som försvinner.. han hjälper oss me lite musik så det får bli hans ersättning och tack så att säga..
så nära och man e lite nervös, så kommer folk med önskemål och kran... intressant!..=)