Kristianstad Brudarna!
Här samlas alla Kristianstadsbrudar!
Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!
Vill ni stämma träff, passa på här!
Ha det gott!
Här samlas alla Kristianstadsbrudar!
Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!
Vill ni stämma träff, passa på här!
Ha det gott!
Hejsan!
Min-ah, visst är det skönt att vara ledig! Har jobbat i en vecka typ nu, men idag är jag hemma och jobbar. Skönt att sitta inne och titta ut på regnet!
Så Min-ah, hur känns det nu att vara gift. Är det annorlunda????
Hej Allesamman!
När ska vi träffas nästa gång? Ni kan väl ringa, jag nås alltid på mobilen.
Ha det så bra!
Paulinas!
Önskar jag kunde få vara ledig ännu längre tid! Trivs bäst när jag är ledig! är nog lite "lat" av mig, he, he!!
Men nästa vecka börjar "knoget" igen!
Det känns trevligt att vara gift. Känns väl inte jättemycket annorlunda, egentligen... Men att ändra namnet gör ju en del, faktiskt.
Man får "ställa om sig" och vänja sig vid att presentera sig med annat efternamn (glömmer det ibland fortfarande).
Känns som man "hör ihop" ännu mera nu och "på riktigt" liksom!
Väntar på att mitt nya körkort skall komma (har skickat in fotot och det där). Och så skall jag fixa mig ett nytt pass hos Polisen.
Har beställt nytt bankkort (med rätta namnet).
Är ju lite sådant här att fixa med efteråt. Kommer väl att ta ett tag innan allt är ändrat överallt. Alla rabatt/bonuskort, medlemskort etc.
Min-ah,
Du har väl rätt, egentligen ändras ju inte så mycket i och med att man gifter sig, men som du skriver så känner man sig nog ännu mer som en familj. Mina tankar så här innan bröllopet kretsar kring att jag och Jimmy verkligen ska leva tillsammans hela livet, att det liksom blir vi två- alltid! Och att vi båda vill det och har tagit det beslutet. Känns så himla bra! Vilken tur man har haft egentligen...
Usch, nu sitter jag här på jobbet och längtar efter Jimmy :)
Ja, det blir ju lite extra jobb när man byter namn och det är klart att det tar nog lite tid innan det känns helt naturligt med det nya. Undra hur många som byter till mannens namn, verkar ganska vanligt fortfarande (iallafall här på BT)
Gumsigos,
Du "syns" inte så mycket på BT längre, tar på krafterna att jobba? (det är klart det gör, dum fråga) Det går fortfarande bra på jobbet och med att pendla?
När vi ska träffas igen ja. Vi kan väl bestämma en kväll nästa vecka och ta en kvällsfika, försöka hitta en dag alla kan. Kl 19 nästa vecka, vilken dag kan ni då? (jag kan alla utom fredag)
Marie,
du kommer kl 19 idag? (jättevälkommen!)
Godmorgon Girls
Jodå jag kommer kl 19 ikväll (har fika med mig) tar även tiaran och smyckena med mig. Även om det inte är aktuellt längre.
Det jag längtade efter var att få byta efternamnet för att alla skulle veta att vi hörde ihop. Dessutom gillade jag namnet Kroon. Men Men vi får väl se vad han där uppe har att skänka mig. Något bättre får vi hoppas.
Usch ja vad kort man har som ska ändras vid ett bröllop, medlemskort, Ica kort, bankkort plus en massa annat.
Jag kan inte Tisdag och Fredag nästa vecka annars kan jag dem andra dagarna.
Tyvärr gillar jag inte jimmys namn... men men. Det går bra. Det är ju jimmy jag gillar och då får man väl ta namnet på köpet :)
Marie, ska bli kul att se ändå! Och det ska bli kul att se dig! :)
Detsamma
Jag tror det är en vane sak också med efternamnet jag har förberett mig länge och tränat på hans namn. Nu mot slutet var jag många gånger till och med på väg att skriva Marie Kroon istället.