Kristianstad Brudarna!
Här samlas alla Kristianstadsbrudar!
Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!
Vill ni stämma träff, passa på här!
Ha det gott!
Här samlas alla Kristianstadsbrudar!
Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!
Vill ni stämma träff, passa på här!
Ha det gott!
Min-Ah:
Jag tyckte era bilder var fina ändå! Jag hade föreställt mig värre på din beskrivning1
Jag skulle också vilja ha tag på tyll eller typ genomskinligt lite glansigt tyg (i rosa eller cerise, möjligen cremefärgat) men var hittar jag det? IKEA har men inte alls i de färgerna jag vill ga. Panduro har inget... Inte hemtex eller åhlens heller... Vill dekorera med detta (göra rosetter av det till bland annat en äreport utanför festlokalen)
Hallå E+P... har vi "träffats" tidigare? :)
När är det dags för dig?
Paulinas:
Menar du den nya hobbybutiken på Vilan? Den hade nästan ingenting, mest bara grejer till radiostyrda saker och leksakståg o sånt. Blev besviken...
Radiostyrdabilar!? :(
Typiskt!
Får väl söka på nätet efter mina papper istället!
Paulinas:
Ja, det var meningen att jag skulle varit med på en träff med er i början av "trådandet" men jag jobbar så oregelbundet att jag gav upp. Jag gifter mig om 13 månader.Kallade mig Pepsi innan.
Men jag brukar vara inne och läsa hur det går för er alla. Jag lider med Marie...
Ja, det kan vara svårt att få till träffarna ibland! Visst är Maries historia fruktansvärd... kan inget annat än att känna för henne! Och det får en att tänka efter lite själv...
13 månader... ett augustibröllop med andra ord, bra månad att gifta sig! Vi ville maj från början men av olika anledningar så blev det juni istället.
Hur långt har du kommit i planeringen?
Datumet är 2 september, så nästan augusti! Vi har bestämt var vi ska gifta oss, ska bara ta reda på om man får vara på detta stället, måste ringa Skånes hembygdsförbund om det, och de har ju givetvis semester nu. Får man inte vara där vi vill blir det Färlöv kyrka.
Jag har köpt klänning faktiskt, bestämt präst, tärnor och allt det där. Festlokal klar och gästlistan.
Du då?
Vi har bokat festlokal (Brunnen i Arkelstorp, en bygdegård). Har tittat på en del kyrkor i närheten, men inte riktigt bestämt oss (lutar åt Oppmanakyrka). Vilken festlokal har ni valt?
Har en ungefärlig gästlista (ca 60-70pers). Har koll på inbjudningarna och övriga trycksaker (inget färdigt eller så, men vet hur jag vill ha det och köpt en del material).
Klänning har jag provat en gång och hittade en jag blev förtjust i. I jungfru modell helt i spets, underbar! Lite dyr dock så hoppas jag ska förälska mig i en billigare, men annars får det bli den. Tänkte köpa någon gång i höst.. Hur ser din klänning ut?
Har ni något "tema" på bröllopet? Vi vill ha ett ungdomligt och glatt bröllop. Har färgerna rosa och cerise med lite rött.
Gå in på www.nixa.se och slå på modellsök, nr 360, så hittar du den! Köpte den begagnad för 3500, kostar ny 7000. Ser helt ny ut!
Färgtemat blir nog rosa i lite blandade toner. Min ena tärna ska ha en gammelrosa ganska matt tyg klänning, och till den andra tärnan letar vi en klänning som drar lite åt dimgrön, eller grågrönt.
Vi skall ha middag efteråt på Tomarps gårdshotell, ingen dans. vi blir bara ca 23 vuxna, samt några barn. Jag längtar!!!