• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • coolcat

Jag kom också att tänka på hotel J i Gåshaga i morse. Det är kanske bättre än Foresta. Obs att jag skrev fel i mitt förra inlägg - det heter Foresta med ett R. Var nog lite trött.

www.foresta.se

Madelyn - ha det bra i Spanien!!

• coolcat

Tjoho! De från Blynäs ringde tillbaks och den är ledig det datumet vi ville. Nu ska vi bara titta, räkna, fundera, och bestämma oss. Min m2b vill gärna kunna erbjuda gemensam frukost då det har varit på de två senaste bröllopen vi var på och är ganska mysigt. Men vi får se.

• Maya K

coolcat:
    Vad roligt att de hörde av sig.. åk dit och titta.. jag lovar att det är jätte mysigt!!!!! Det ni kan göra är att alla era gäster och ni övernattar i vaxholm och har en gemensam frukost sen.. Det är jätte mysigt med gemensam frukost... hoppas ni blir nöjda med blynäs.. :)

madelyn:
    trevlig resa :)

• coolcat

jaa, jag är såå sugen på Blynäs. Vi kommer dock inte ha möjlighet att kolla där förrän om en månad (tjänsteresa för m2b samt semester kommer imellan).

Vad tror du, blir det svårt att ha frukost på Blynäs eller, det ligger väl inte precis mitt i Vaxholm. Borde man hellre planera att äta frukoat typ på ett hotell där? Jag spånar på...

Hur blir det med hotell på Lidingö? Jag kollade Forestas hemsida och det ser ju rätt fint ut. Jag åker förbi varje dag på väg till jobbet också!

• coolcat

Frukost alltså, inte frukoat...

• Sweety

Hej!

Tänkte bara kolla med er om ni redan köpt klänning eller om ni ska vänta till närmare bröllopet. Jag har provat endel den senaste månaden, men just det jag vill ha verkar vara slut eller inte finnas. Har hittat två som är fina, men kanske inte wow. Jag vet dock att jag har ganska höga krav. Vill samtidigt helst inte vänta, rädd att klänningarna som kommer in i höst ska vara för "vintriga". Hur resonerar ni?

• coolcat

Sweety:

Jag har hittat en klänning som jag gillar, den är s.a.s. 2005 års modell och ska, enligt affären, gå att beställa under hela 2005. Därför tänkte jag vänta till rean i oktober och kolla om den reas ut först. Annars beställa den, om jag inte hittar någon annan klänning jag gillar, jag har inte kollat så mycket.

• Maya K

Sweety:
    Jag har ju min klänning som jag vill ha och vet inte om den kommer att reas.. butikerna här i stan har inte den och det är ju inte så roligt.. mailade med en butik i danmark som bara tar 6000kr för den och den skulle kosta mkt mer hemma.

coolcat:
    Ja Hotell J Gåshaga har vi funderat på nu.. det enda är att jag vill ha en bubbelbadkar i sviten och jag tror inte att dem har det. Sen så har vi kollat på Bergendal i Sollentuna.. de har bubbel i sviten :)
    Vi får se hur det blir..

Nu ska jag hämta upp tvätten och sen ska jag ut och sola och bada

Hörs brudar... ciao

• Joppedi

Hallå alla,
    trodde att jag var tidigt ute men inte då!
    Vi gifter oss 1/7-2006 så det känns som om man har världens tid på sig men tiden går nog ganska fort.
    Vi har bokat kyrka (Tyresö)
    Bokat festlokal
    Köpt två!!! klänningar varav en ska säljas
    Köpt ny förlovningsring + vigselring
    Bokat fotograf
    Bokat in catering med pynt av lokal och städning av den efter festen
    Köpt skor och underkläder

Så vad säger ni, har man en chans att hinna i tid?

• coolcat

Joppedi - lätt att du hinner, du har gjort massor mer än jag. Vi har:

Bokat en kyrka och festlokal men håller på att ändra oss...

Provat klänningar en gång.

Inget mer.

Man vill väl vara ute i solen också...

Det är inte helt sant för vi har paxat en kompis till att göra förrätt och en till att göra efterätt. Mina föräldrar ska köpa dricka i Tyskland, min mamma kan tänka sig att hjälpa till med inbjudningskort, vigselprogram osv. Men det är ju mer planer än fasta beslut...

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar