• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • micropop

madelyn:
    Såg i den andra tråden att du beställt vigselring. Hur ser den ut??? Nyfiken! ;) Har precis börjat fundera på min...

• madelyn

micropop,

Ja, vi har dessutom beställt nya förlovningsringar- i vitt guld istället för rött.
    Jag har inte tyckt om min första förlovningsring alls (vi designade ju själva och tyvärr gjorde inte guldsmeden riktigt som vi ville..)
    Nu blir de nya ringarna förhoppningsvis mycket mycket bättre. Vi har gått till en annan guldsmed nu.
    Här är de bilder jag tog med mig till guldsmeden:
    www.algonet.se/~diamant-/07/he/he_2_5240_58.jpg
    www.algonet.se/~diamant-/07/he/he_2_2524_24.jpg

• Maya K

micropop:

här har du länken till blynäs tråden. läs hela så får du se...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m1005515.html

madelyn:
    så ni beställde nya ringar.. :) det ska vi göra med.. nu är våra förlovingsringar lite runda i kanterna och har "skåror" i mitten. vi vill ha kantiga och lite massivare ringar (lite mer manligare säger m2b) och jag har hittat dem vi ska ha :)

Ringde till Solna K:a nu,., Jag hade sådan tur... Den enda tiden som de hade kvar var kl. 16.30.. och jag tog den direkt.. det passar så himla bra då vi kommer att ha lokalen från kl. 18 så gästerna har en halvtimme på sig att ta sig till lokalen.. och det tar kanske bara 5- 10 minuter att ta sig dit :) nu känns allt på allvar

• madelyn

MayaK,

Vilken tur att du fick en tid i kyrkan!

Själv kände jag mig lite stressad över att Allhelgonakyrkan ska ha vigslar kl.13,14,15 och 16 (vår tid är kl.15) men min m2b förklarade att det inte tar så lång tid att gifta sig
    Jag hade nån vision av att vi bara skulle stå därframme å njuta av vigseln, titta varann i ögonen och vara lyckliga i minst en timme, hahaha

• madelyn

MayaK,

Ja vi kände att vi ville byta till vitt guld på ringarna. Kändes lite löjigt och omständigt först men sen när vi beställt ringarna kändes det superbra och helt rätt!

• Maya K

madelyn:
    ja.. jag förstår inte hur solna har sina vigslar då vi fick en tid på 16.30.. hmmm.. helt rubbat... aja.. de viger väll 4-5 par på en lördag..

• Maya K

åhhh .,jag är så glad.. nu ska jag skriva klart texten till inbjudningarna.. ska ju göra dem sälv och nu är det bara att fylla i datum och tid och plats :)

• madelyn

MayaK,

Hur ska inbjudningarna se ut då?

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar