• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • coolcat

Skönt att veta att ni har bytt kyrka och festlokal Maya K. Vi har också börjat titta efter lite annat. Vi skulle vilja vara vid vattnet (skärgården kanske, nån fin kyrka och bygdegård), men bara om det blir billigare också. Var hittar man serveringspersonal om det inte ingår? För om man bara caterar huvudrätt så vill kanske inte de servera vår hemlagade förrätt och efterrät...

Jag tror förresten att jag också kan den 15:e.

Fika på "Café söder espresso" (ligger i Söderhallarna, Medborgarplatsen, de har en uteservering också )
    på fredagen den 15/7 kl. 19.00.

1)Mariana
    2)Madelyn
    3) micropop
    4) coolcat

• Maya K

coolcat:
    Vi skulle ju först vara i vaxholm.. Kyrkan där är super fin och det finns en Bygde/gammal herrgård i närheten som ligger preci vid vattnet. gården heter ju blynäsgården och kostar 3700kr att hyra. sen så kan man ju hyra catering och personal från tornvillan i vaxholm.. det kanske är ett alternativ?? Titta på det.. jag har bilder från blynäsgården om du vill se.. ge bara mailadressen så mailar jag dem till dig.

• micropop

Maya K:
    Vaxholm låter ju också supermysigt! Jag blir lite sugen på att vara närmre vattnet... Skulle du vilja mejla bilder på Blynäsgården till mig också? Du har väl min adress?

Kul att vi blir några stycken som fikar! Fler är naturligtvis välkomna, the more the merrier! :)

• Maya K

micropop:
    japp jag mailar med detsamma...

• micropop

Maya K:

Tack snälla! Ska nog åka dit ut och kolla någon dag! Det ligger ju verkligen otroligt fint vid vattnet.

• Maya K

micropop:
    så.. nu har du en massa mail :)

Jag säger så här om Blynäsgården.. Det är en otroligt fin lokal och ligger på ett fantastiskt ställe. Man ser inte riktigt hur fint det är när man tittar på bilderna. Om ni har möjlighet så ta och åk dit och titta.. jag lovar att ni kommer att bli positivt överraskade. Anledningen till att vi säkerligen inte kommer att vara där är för att det bli en bit för de långväga gästerna att åka då de kommer från fel håll.

• madelyn

Hallå tjejer!

Oj vad mkt nya inlägg sedan igår!
    MayaK,
    Vad kul att du hittat festlokal och kyrka- Solna Kyrka är verkligen jättefin tycker jag!
    micropop,
    var jobbar du nu?

• Maya K

madelyn:
    Godmorgon..
    Ja Solna kyrka är jätte fin.. jag ska ta och ringa till dem nu och höra vad de säger :)

• madelyn

Får man boka Solna kyrka redan nu?

• micropop

Maya K:

Tack igen! Det var verkligen en hel massa bilder! :) Jag håller med, det ser verkligen fint ut, särskilt läget. Och om man fixar lite i lokalen blir den nog jättemysig. Definitivt ett bra alternativ, och billigt är det också! Har du ännu mer info - priser, tider? Ni hade väl någon tråd om Blynäs, men sökfunktionen funkar ju fortfarande inte.

madelyn:
    Jag jobbar på mitt extrajobb under sommaren, som frukostvärdinna. Helt ok, men det är tiiidiga mornar - börjar kl. 6. :( Men dag är jag ledig!

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar