• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • Maya K

Ja.. vad ska man börja en tråd med??? heheh... ja ja. ni har säkert läst om mina inlägg i alla möjliga trådar så vad ska man säga...

Har ni fått boka er kyrka ännu=?? Jag är lite irriterad över att jag inte får boka min föränn exakt ett år innan vi ska gifta oss..

• björnsbrud

Stabilt initiativ Maya K! Jag och min blivande planerar bröllop i början av augusti 2006 och fokuserar just nu på val av lokal. Inte lätt inte...

• Maya K

Björnsbrud:

Nej det är inte lätt.. Själv ska vi gifta oss den 2:a september och har bokat lokal redan... det är mest kyrkan som jag irriterar mig på!!! Hmmm... finns det ngn bra kyrka i stan månne.. som man skulle kunna gifta sig i.. Då skulle man kunna ta färjan till festlokalen.. hmmm..

• madelyn

Jag hakar på i denna tråd oxå
    Vi planerar bröllop till 26 augusti 2006!

• Maya K

madelyn:
    Bra.. hehe... snart kommer ändå den andra tråden dö så... :)
    Har du några bra tips på kyrkor inne i stan?? Jag funderar på om man ska ta färjan till festlokalen sen..

• Sweety

Hej!
    Jag har prel.bokat festlokal och en kyrka i Stockholm 10 juni 2006, men den som vi egentligen vill ha får man först boka 1 sep (irriterande). Vi har även träffat en fotograf, men inte bokat än. Annars har jag väl hunnit drömma om allt som har med bröllop att göra: klänning, blommor, färgtema, sånger, mat, gäster, resa osv. Angående kyrkor i innerstan har jag sett de flesta - vad är du ute efter (storlek, omgivning, stil, plats m.m.)???

• madelyn

MayaK,

Var var det ni skulle ha festen nånstans nu igen? Jag har tappat minnet
    Fina kyrkor i stan:

S:t Jacobs kyrka (bredvid Café Opera)
    Seglora kyrka (Skansen)
    Oskarskyrkan (Narvavägen)

• Maya K

Madelyn:
    Vi ska ha festen i Vaxholm.. folk säger att Vaxholms kyrka är fin den med men men ....

Sweety:
    Jag vill ha en kyrka som är ljus innuti.. det är det viktigaste.. hmmm.... Vi kommer att vara runt 80- 90 personer på bröllopet..

• Sweety

Jag har kollat på Stockholms innerstadskyrkor och de ljusaste tyckte jag var Sofia kyrka i Vitabergsparken och Katarina kyrka nära Medborgarplatsen. Båda är dock ganska stora, det beror på om du gillar stora kyrkor. Jag tycker Sofia ligger finare, medans Katarina kanske är lite finare inuti. Hedvig Eleonora vid Östermalmstorg har jag för mig är ganska ljus också. Maria Magdalena vid Slussen är fin inuti, men ligger vid Hornsgatan. Annars är som madelyn skrev Oscarskyrkan fin, men den är inte så ljus för glaset i fönstrena är målade. Om man tänker båtförbindelse till Vaxholm ligger ju Slussen, Strandvägen, Nybroviken och Djurgården bra till. Kanske spana in kyrkorna där först. Enklast är kanske att åka runt och se kyrkorna med egna ögon alla har ju sina favoriter.

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar