• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • Maya K

Ja.. det är bara att ta initiativet brudar.. Jag kan inte sätta upp ett datum föränn om två veckor men jag kan säkert hänga på om det är ngn som vill fika!!1

• Maya K

Kaijsa:
    Ja det är kanske så.. Det är ju en massa klänningar som är axelbandslösa detta år så det kanske blir för kallt till vintern.. hmm.... Själv har jag hittat en men vete fasen hur jag ska kunna köpa den.. tror inte att den finns att hyra och jag tror att just den klänningen kostar öer 10 000lappar och det lägger inte jag ut på en klänning som jag sedan ska sälja!!

• Maya K

Hmm.. är det så eller är det bara jag som tror att om man tar och har buffé på bröllopet så är det billigare kuvert pris än 3-rätters?

• Sweety

Maya K: Det är oftast billigare med buffé än 3-rätters (de sa dem även på Tornvillan).

• Maya K

Sweety:
    Åhh.. jag är så glad.. om min m2b går med på det sist nämnda så är känner jag mig lättad.. hmmm... :)

• Sunshine Girl

Kaijsa, japp vi har bokat Katarina..
    Sweety, tack, det tror jag också :D :D

Det som min m2b verkilgen blev såld på var terassen...
    Det som stör lite är ju då lokalhyran men å andra sidan så får vi ha lokalen till 3 utan extra kostnad som en del vill om de inte har lokalhyra.. så vi ser det som extra betalning för en fest till 03.00 :D
    Vi ska maila till Cecilia på måndag med ideér om hur vi vill ha med mat och dryck osv.. Det som jag vill se, det är hur deras bröllopstårtor ser ut.. Så jag bad henne skicka över lite bilder på tårtor från andra bröllop.. vet ju hur jag vill att tårtan ska se ut ;)

• Kaijsa

Mmmm det är svårt med klänning ! Vill att den ska kännas rätt - men min smärtgräns ligger vid 6-7.000 (verkligen, änskar jag hittar billigare) Kan tänka mig att hyra!

Känner att jag inte ivll lägga pengar på något jag bara ska ha en gång!

Lägger hellre pengarna på ringen !!

(Och då har vi en rejäl budget! så jag behöver inte direkt snåla!)
    Känns liksom inte jag att betala för mkt för klänningen!

Har ni andra hittat er ring? Vi bestämde min när vi ritade up min förlovningsring - det ska bli så kul att äntligen få ha dem på sig tillsammans!!

Förrsten? Hur länge har ni varit förlovde?

MEn när bröllopet står har vi varit förlovade i 14 månader!!

• Maya K

Sunshine Girl:
    Det verkar som att du kommit på god väg.. vi sitter ännu och velar med budgeten m.m. men nu börjar det kännas att vi kommer ngn vart ÄNTLIGEN :)

• Sunshine Girl

Vi är inte förlovade ännu :D

Jaa, nu känns det som att vi är på G fast när vi var på Hasselbacken så kändes det som att vi låg efter med vårt planerande *s*

• Maya K

Vi kommer att byta ut våra förlovningsringar då min vigselring som jag vill ha inte passar med förlovningsringen jag har nu!!! Hmmm...
    vi har varit förlovade då i 2 och ett halvt år när vi gifter oss :)

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar