• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • Maya K

Sweety:
    Var ni och tittade på tornvillan förut eller???

• Kaijsa

Hur långt innan ska ni skicka era inbjudningar?

Vi tänkte ca 4 mån innan bröllopet. Vi har en hel del utländks gäster com behöver lite extra tid för att boka flyg och boende!

Kul med en till som bokat Katarina!
    Det är så fint där och jag är gammal söderböna - så det känns helt rätt!!

• Sweety

Jag och min m2b förlovade oss på Alla hjärtans dag i år och kommer att ha varit förlovade i ca 1 år och 4 mån när vi gifter oss. Han är gullig, jag sa att man måste boka kyrkor och lokaler tidigt i Stockholm och då tänkte han att det kunde vara bra att förlova sig på alla hjärtans dag 2005, då är sommaren 2006 "lagom långt bort", så att vi får tid på oss att planera.

• Maya K

Vi kommer nog även vi att skicka ut ca 4 månader innan.. detta eftersom vi kommer att ha gäster från finland som måste kunna planera.. sen så är det ju precis innan semestrarna som vi måste skicka ut dem så.. vet inte riktigt när vi ska skicka dem... Några förslag? vi ska alltså gifta oss i september

• Sweety

Maya K: Vi var aldrig inne i lokalen bara utanför, men har sett foton på nätet. Tornvillan ligger i ett bostadsområde, ett vitt hus, lite sött utanför. Om du söker på tornvillan och bröllop eller fest på google så kan du få upp privata hemsidor med bilder. Det såg fint ut därinne, ljust och sjöutsikt.

• Maya K

Jag friade till min m2b på skottdagen förra året. Ni skulle ha sett hans min.. han trodde inte att det var sant.. Ändå så hade hans pappa ringt dagen innan och varnat honom att "ja.. imorgon är det skottdagen så du vet vad du ska göra om Maya friar" hehe.. det komme rjag aldrig att glömma.. sen så fick han betänketid med tills kvällen och svarade att det är klart att han vill gifta sig med mig

• coolcat

madelyn:
    Skulle inte ni också gifta er i Allhelgonakyrkan eller har jag fel för mig?

Kaijsa:
    Vi förlovade oss i februari i år.

Maya K:
    Ja jag tror också att det är billigare med buffé och en det gillar det upplägget men jag gillar det inte. Hälften av gästerna kommer att ha ätit upp innan hälften har tagit... Vi hade i och för sig planer på att ha festen i Skulpturens Hus i Vinterviken och där hade de "sittande buffé" dvs de dukade upp buffén på borden. Det kan ju också vara bra.

Ett kul alternativ (om någon inte bestämt sig än) är att gifta sig i St Sigfrids Kyrka (den med rött torn vid Essingeleden vid Gröndal/Aspudden) och ha festen på Skulpturens Hus!!

• Kaijsa

!!

Ni vet väl att det finns två "Tornvillan"

En i Nacka som är ganska "exklusiv" dyrare. Och en i Waxholm, där man får fixa lite mera eget liksom!

Ha ha min m2b hade friat några gåner typ "när vi gifter oss" , "var ska vi gifta oss då" flera gånger....mitt svar var alltid
    "Man måste förlova sig innan man gifter sig"

Sen kom frieriet en dag när vi var på spontan utflykt! Det var nog inte planerat - men det var seriöst denna gången!! Han sa at than tänkt och funderat länge men inte kunde komma på det perfekta (och han vågade inte köpa ring utan vill att jag skulle få välja själv!) så en dag bara kom det!!!

Sen satte vi datum för bröllop inom två månader efter det - jag sa du får välja; Antingen Maj för att det är vår och härligt, eller Oktober för att vi träffades i Oktober - eller Januari för det är vintrigt och vacker!!

Så enkelt var det!!

• Sweety

Förut fick man fixa eget på Tornvillan i Vaxholm, men inte längre.

Maya K: Skicka t ex ut inbjudningarna i slutet av maj/början av juni 2006 och se till att OSA är någon vecka innan midsommar. På så sätt hinner folk svara innan de flesta åker på semester. Om det känns för tight så får ni skicka ut inbjudningarna ännu tidigare.

• Maya K

Kaijsa:
    Ja jag är medveten om att det finns två tornvillan :)

coolcat:
    Ja.. det är ju nackdelen med buffé att vissa kanske har ätit klart när andra inte ens har hunnir börja... hmmm... aja.. vi får ju se hur det blir med den biten..

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar