• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • Sunshine Girl

Maya K, bra initiativ :D
    Bokat kyrka och festlokal :)
    Var igår och kollade på festlokalen såååå fin och vilket vackert tak!!! *lycklig*

• Sweety

Sunshine girl: Vad blev det tillslut för kyrka och festlokal? Har läst endel om dina turer på BT.

• Sunshine Girl

Sweety, det blev Katarina kyrka och Hasselbacken till festlokal
    Ok.. nu blev det inget slott, (avbokade Taxinge som väl var prel. bokat) som tanken var från början men Hazelius salen på Hasselbacken kändes "rätt" direkt när vi kom in!! Känns helt otroligt!! När Cecilia (som har hand om bokningarna) ställde lite frågor om hur vi har tänkt det med bordsplacering och bröllopstårta.. då fick jag ett stort *gulp* i magen och tänkte "HERREGUUUUD!! Vi är här och planerar vår bröllopsmiddag & fest" :D :D :D :D Vilken känsla!!!! :)

Sweety, vilka har du bokat?

• Maya K

Sunshine Girl:
    Vad roligt... vi har ju prel. bokat två festlokaler och nu har vi hittat en till som väckte intresse hos oss.. Jag ska ta och ringa till dem på måndag då de hade gått hem för dagen!

Förövrigt kan jag säga att jag kanske hittat en svit att övernatta i på bröllopnatten Vi får se hur det går.. När ska man boka det??? hmmmm

• Sweety

Jag har prel.bokat Sofia kyrka, men vill hellre ha en liten kyrka vid vatten utanför stan. Den kyrka vi har spanat in kan man dock inte boka förrän 1 september, så jag får vänta tills dess. Festen blir iallafall på Edsbergs slott, vilket jag är nöjd med.

• madelyn

Sweety,

Vilken kyrka vill ni ha? Vi kunde inte heller boka vår kyrka förrän i höst men däremot har vi lagt in en "önskan" om det datum vi vill ha nästa år och det kommer läggas in i den nya bokningskalendern när de får den.

Sunshine Girl,

Vad kul att ni ska vara på Hazeliussalen! Vi hade oxå tänkt oss den först men nu har vi hittat en annan som känns lite mer familjär. Även om jag återigen börjar längta efter lite mer "slottskänsla" på festlokalen (gud vad jag ändrar mig hela tiden!!!)
    Har ni provätit där ännu? Visst är Cecilia trevlig?

• madelyn

Sweety,

jag såg ditt inlägg nu.. vilken kyrka osv

• Maya K

Sweety:
    Ja.. jag får heller inte boka kyrka föränn den 1:a september.. det har med kyrko almanackan att göra.. Nu väntar man bara spännt på att man ska få den då man vill.. annars vet jag inte vad jag skulle göra.. därför spanar jag in fler alternativ.. Har ju redan prel.bokat två lokaler ju :)

• Sunshine Girl

Maya K,

Vad spännande med att kika på en till!!
    Hmm övernattning well.. jag som upptäckt en riktig Bridezilla hos mig själv skulle nog boka direkt :D

Sweety, Sofia är fin, vi har ju också varit prel bokade där men jag gillade inte riktigt akustiken i den sen så tyckte jag att den var lite mörk - var förvisso där i februari på eftermiddag Edsbergs slott - NICE!!

• Maya K

hmmm.. lyllos dig madelyn.. att du fått lägga in en ösnkan om datum i kyrkan :)

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar