• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • Majalisa

Brasan fick man inte tända sa Folke (mannen som hyr ut) men vi tänkte också många ljus där inne.
    Vi kommer att vara ca 70 vuxna och resten barn. Svårt att veta hur många som tar med sina små. Bjuder in ca 35 "barn" från 18 till 1 år.
    Tänkte duka för barnet i "rummet" med spegeln.
    Optimistjolle med is och vatten i för drickat. Tänkte också ha buffé. Då krävs det inte så mycket personal. Ska inte ha Dj eller liknande utan blandar skivor själva och kör deras cdspelare alt pc med musik som vi kopplar in i deras förstärkare.

• Maya K

hmmm...vi kommer ju antagligen att ha ett 5:mannaband men vet inte riktigt ännu var vi ska placera bandet.. Visst går det att göra så (om det är fint väder och varmt) att man tar en paus ute och låter personalen fixa med bord osv så att bandet ryms. det kan ju bli trångt men äsch.. det fixar sig alltid. Annars så har vi ju trubadur kontakter och en trubadur behöver inte så mkt plats..

• pinkhippo

Jippi! jag har äntligen fått tag på blynäsfolket ska träffa dem imorrn.:)ska bli jättekul undrar just om det finns några vackra träd nära huset, isåfall skulle jag vilja ha små lyktor med ljus i som hänger i grenarna och höjer stämningen på kvällen...jag e sååå nyfiken.

Bt träff i sommar vore kul jag kan också i juni

jag var på bröllop i helgen och maten smakade peck! så nu känner jag lite nervositet när det gäller val av catering till bröllopsmiddagen...man vill ju att det ska vara det juvligaste gästerna någonsin har smakat..och det på mitt bröllop

• Maya K

pinkhippo:

om det blir blynäs på dig med så kan jag mfl. tipsa om att tornvillan i vaxholm har god mat!!!!

• pinkhippo

Maya K:

Jag kan kanske hjälpa dig med en sida om du vill, det är trots allt det jag har utbildidat mig till:) Tyvärr så har jag precis som du lite att fixa med nu i slutet av pluggandet men vi har ju lite tid kvar än

• pinkhippo

åh vad bra det känns tryggt

• Maya K

pinkhippo:
    ja... kan ju taoch fundera på den saken :) Ja en liten stund kvar... öhummm en vecka :(

Är det ngn som vet var man får tag på alla sincerityklänningarna.. Jag vet att bröllopbtk och bröllopskln har sincerity men de har inte den klänningen som jag vill ha och tror inte att de beställer in den så att jag får hyra den... kan tänka mig och köpa min klänning som är en sincerity 3049 men jag vill inte betala full pris..

• Majalisa

Pinkhippo.
    Kul att du äntligen fick tag på dem.
    Om det blir Blynäs så kan du också vara med och diskutera utsmycning av lokal, kyrka mm.
    När ska ni gifta er?

• Maya K

MajaLisa:
    Ska ni smycka kyrkan?? Har ni pratat med kyrkan ännu??? När jag ringde så sa det att jag skulle återkomma efter sommaren!!!

• Majalisa

Maya, Jag tänkte att jag skulle ringa kyrkan i morgon och kolla vad som gäller.
    Likaså ringa Tornvillan och kolla priser på mat.
    Har du kollat det än?

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar