• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • Shakti

Vi bestämde oss i går för att det ska bli bröllop nästa sommar. Jag tyckte jag var såååå tidigt ute, men inser att många andra är inne på samma spår... Kul att hitta några att prata med som är lika tokiga och inte tänker på något annat. Vi har inte berättat för någon än, vill ha lite mer kött på benen...

• madelyn

Shakti,

Jag tyckte oxå att jag var ute i jäääättegod tid men faktum är ju att det inte är så tidigt ändå.. Jag ska oxå gifta mig i slutet av nästa sommar och nu börjar det kännas rätt bra att ha lite tid på sig. Det är ändå rätt mkt som kan bokas nu, typ fotograf, lokal, kyrka och man kan börja titta på bröllopsresor m.m.
    Grattis och välkommen föresten!

• Maya K

Shakti:
    Välkommen in i gänget....
    Vi har också börjat tidigt då vi först gifter oss den 2:a sept. Egentligen så ville vi ta den 9:e sept. men lokalen som vi ville ha var redan bokad då och jag har bokat lokalen i april.. kan ni tänka er.. man är inte alls för tidig.

• madelyn

MayaK,

precis det jag menar! Jag kände mig löjlig som började kolla runt på lokaler såpass tidigt som jag gjorde och ändå fick jag boka på en gång för att vara säker på att få lokalen!

• Maya K

madelyn:
    ja det är absurt egentligen.... helt sjukt.. uppe i Norrbotten hos mamma kan man boka i ett halvår i förväg.. och få det man vill ha...

• Maya K

Jag har mailat med en butik i Danmark där de säljer klänningen jag vill ha. Den kostar under 6000kr om jag köper den från dem. I Sverige får man räkna med tt den kostar mellan 8000-9000kr. Nu vet jag inte hur jag ska göra och gå tillväga för att köpa den.. Har ju inte börjat jobba ännu och vill ju ha den.. :( snyft snyft

• madelyn

MayaK,

Vad är det för klänning?
    Kan du inte prova en likadan klänning här hemma och sen köpa den via nätet då?

• Shakti

Tack för välkomsthälsningarna...

Vi har inte bestämt datum än, men det blir nog i slutet på juli. Jo jag kan tänka mig att man måste ara ute i god tid för att få som man vill. Tyresö kyrka var det två års väntetid på för ett tag sen... Men vi tänker ha vigseln uppe i norrland, vid våran sommarstuga, nere vid stranden. Det är den bästa platsen på jorden tycker jag... Festen blir nog där också. Så det blir vääldigt litet, bara familjerna. Sen ska vi ha en större fest här hemma i Stockholm för alla vänner och mer avlägnsa släktingar.

Men det är massa saker som ska fixas ändå inser jag! Jag vill ha en präst som jag känner här i Stockholm. Måste ju kolla om han är ledig och vill ställa upp.

• Maya K

Shakti:
    Det är exakt så jag också vill ha det. Ett litet personligt bröllop med de allta närmasta och sen en fest till vänner och resten... Men vi får ju se om min M2b går med på det,

Madelyn:
    Det är Sincerity 3049 som jag vill ha.. Jag ska ta och ringa runt till butiker här i sthlm och fråga om de har den och då ska jag prova den. Annars får jag väll bara chansa... :(

• madelyn

MayaK,

Svårt när man verkligen hittat Klänningen med stort K! Hoppas verkligen du kan prova den här i Sthlm och köpa den över nätet!!!

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar