• Maya K

BT-träff-Stockholm- 2006 brudar

Hej alla ni brudar som ska gifta er 2006 i Stockholm. Då jag surfat omkring här på BT med min bräda och har träffat en heldel Sthlm brudar som ska gifta sig 2006, så tycker jag att det börjar bli dags att starta en BT.träff- Sthlm-2006 tråd. Det är ju alltid kul att ta en fika osv med brudar som man kan diskutera bröllop med :)

Häng gärna på!!!

• Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar
  • Rydén

Coolcat

Allahelgona är ju jättefin och mysig.
    Bor väldigt nära den och vi funderade faktiskt på den... men som det blev nu så valde vi en festlokal en lång bit ifrån stan så då föll den tyvärr bort.

Är det någon av er som har haft turen att lyckas boka en kyrka ännu?
    Jag hörde av mig till den kyrka vi ska gifta oss i men där kunde man inte boka förrän i september.

Har ni alla valt catering?
    Vi kommer nog fixa maten själva eller rättare sagt så kommer våra mödrar att göra det. Men än så länge har vi ingen aning om vad för mat som det kommer att bjudas på.

• Maya K

Micro pop:
    Ja det är typsikt att dem valt samma dag och samma kyrka.. sådant händer bara mig.. vi får se vad det lir tillslut.. har inte tid att planera ngt nu men det fixar sig... jag planerar ju mest smådetaljer för tillfället.. :)

Rydén:
    Om vi nu ska vara där ute i vaxholm så kommer vi att ha catering.. annars blir det en restaurang osv..
    De flesta kyrkorna får man inte boka föränn i september och det är ju trist ju.. eller ja.. kyrkorna för först sin kyrkokalender i september så det är en orsak till att man inte får boka ännu.

• annaglitter

Vill bara tala om att Ersta kyrka går inte att hyra om man inte är anställd eller har någon koppling till Ersta sjukhus eller skolan.
    Allhelgonakyrkan blev jag ganska irriterad på, när jag ringde och ville boka där skulle jag ringa tillbaka i spetember, sen helt plötsligt ser jag här på BT att det är en tjej som bokat "vår dag". Märkligt man fick ju inte boka??? Jag har ringt som en galning för att fråga vad de håller på med men kommer aldrig fram *suck*

• Sunshine Girl

annaglitter,
    vill bara berätta att tidigare så kunde man inte boka Katarina eller Allhelgonakyrkan för 2006 föräns till hösten. I mars (tror jag det var) så började en ny att ha hand om bokningarna för 2006. Jag tjatade lite så hon gjorde en 2006 folder så om du ringer Britt-Inger som hon heter så kommer du få prel boka
    men tänk på telefontiden mella 9-12 bara

• Maya K

Sunshine Girl:
    Visst är det irriterande.. så har det hänt för mig med.. Förstår inte hur de i kyrkan resonerar... :(

• Maya K

öhh.. oj menade annaglitter :)

Tjejer.. jag åker bort till helgen (gottland) så jag komme rinte att synas till här.. hoppas att det går bra med era planeringar osv :) ses efter helgen igen..

Kram på er :)

• madelyn

annaglitter,

vilken dag vill ni gifta er?

• coolcat

annaglitter: De verkar köra fyra bröllop per lördag (13, 14, 15 och 16) i Allhelgonakyrkan om jag fattade rätt (inte helt helt säker), så fråga igen, det kanske finns nån tid den dagen du ville. Förstår om du blir irriterad, jag hade blivt tokig!

• madelyn

coolcat och annaglitter,

Ja Allhelgonakyrkan har bara vigslar på lördagar och då är tiderna kl. 13, 14, 15 och 16. Taight schema alltså
    Lycka till annaglitter, Allhelgonakyrkan är helt underbar!

• annaglitter

Hej tjejer
    Vi gifter oss den 27 maj. Fast vi har bokat Ersta kyrka nu, lite förmåner måste man ju få när man läser till präst :) som att få boka Ersta fast jag inte läser där just nu.
    Men Allhelgona hade det blivit om vi kört enligt planerna att gifta oss i Februari 2006.

Svar på tråden BT-träff-Stockholm- 2006 brudar