• Pans

Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5

Nån mer som ska till Värmdö kyrka på infokväll imorgon 17/5?

Jag tycker det ska bli jättekul eftersom vi aldrig varit inne i kyrkan förut. Den verkar så stor tycker jag... Jag hörde från vår fotograf att det brukar vara långa vigslar i Värmdö kyrka. Typ 45 minuter... Lååångt.

Vi har massa undringar, så det ska bli intressant! Undrar tex om de går med på att spela en CD-skiva som utgångsmarsch...

• Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5
  • Hjärtelycka

Pans:
    Va skönt! Nu är läget under kontroll antar jag

• Förlovad

Hjärtelycka: Tack för tipset..Min tärna tyckte vi skulle göra tårtorna själva. Så vi ska göra en test snart och se om det blir gott

Pans: Åh va skönt! Då behöver du inte fundera på det nåt mera

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Förlovad

för evigt: Jag tror att det kommer att bli lätt (men vem vet)

Jag ska bara göra..white lady inget avancerat..med grädde (blandad med choklad) någon god sylt och sen sugar paste eller nåt över..Sen blir det 4 stora sådana..
    Äh måste ju prova, är det svårt så får man väl beställa.
    Men det är lite en princip för mig att inte betala 2000-3000:- för en tårta..

• Pans

förlovad: det är säkert roligt att kunna göra tårtorna själv. Det känns alltid kul när man lyckas! Och om ni provbakar innan så blir det nog inga problem.

Håller med om att köpta tårtor är löjligt dyra. Vi kommer beställa vår från Delselius antagligen och det kostar massor. Undrar varför tårtan blir dyrare så fort man ska ha den till ett bröllop... Jo, jag fattar att de säkert lägger ner mycket tid och så, men ändå.

• Pans

hjärtelycka: karin oljelund - jobbar hon i Värmdö kyrka? Jag har för mig att vi pratade med en Karin där som var jättetrevlig. Hon var i 50-årsåldern tror jag. Tyvärr får vi inte henne, men förhoppningsvis är vår vikarie en hit!

Vi hoppas förresten att han inte ska vara så konservativ, för vi vill gärna förkorta ceremonin om möjligt. Det verkar ju luta åt en 45 minuter och vi tycker att det är för långt. Det skulle kännas bättre med en kortare ceremoni som gästerna verkligen följer med i, än en lång där gästerna sitter och tänker på annat och bläddrar i festprogrammet. Vi får väl se vad han säger sen när det börjar närma sig.

• Förlovad

Pans: Ja det är verkligen dyrt. Ja vi tänkte provbaka nu och se hur det går.
    Man kanske måste beställa iallafall

• Hjärtelycka

Förlovad:
    Lycka till med provbakning & smakning. Kul om ni har gjort de själv *stolta*.

för evigt:
    Ja, Karin kommer jag ihåg. Kommer hon tillbax till Värmdö församling?

Pans:
    Hette vikarien Jan??Möjligen From i efternamn?? Är det han så är han kanoncool (spelar trumpet om ni ber honom). Jag har varit på bröllop och ett dop då han varit präst. Detta i Ingarö kyrka.

• Pans

Jag vet faktiskt inte vad han heter i efternamn, det kanske är han. Vi får se..

Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5