• Pans

Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5

Nån mer som ska till Värmdö kyrka på infokväll imorgon 17/5?

Jag tycker det ska bli jättekul eftersom vi aldrig varit inne i kyrkan förut. Den verkar så stor tycker jag... Jag hörde från vår fotograf att det brukar vara långa vigslar i Värmdö kyrka. Typ 45 minuter... Lååångt.

Vi har massa undringar, så det ska bli intressant! Undrar tex om de går med på att spela en CD-skiva som utgångsmarsch...

• Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5
  • Pans

För evigt: Usch vad trist att bli bemött så av Säby. Vi hade nog tur för vi har bara haft kontakt med restaurangchefen och han är jättetrevlig och har varit väldigt tillmötesgående.

Hjärtelycka: Spännande att gifta sig på en ö. Det ville vi också göra först! Vi har landställe i mellanskärgården och var lite inne på att ordna något där med partytält och catering och allt. Sen insåg vi att det inte skulle funka för oss. Strömmen skulle inte palla med och dessutom skulle nog inte gästerna uppskatta att köa till öns enda... utedass! Man bör nog ha lite bättre förutsättningar än vad vi hade!

Det blir säkert jätteromantiskt och fint att gifta sig på riktigt i skärgården!

• Pans

Hjärtelycka: Ingen fara med att ta över! Vi kan väl låta den här fortsätta som en Nacka/Värmdö-tråd. Alltid bra att kunna tipsa varandra. Själv är jag rätt nyinflyttad (i höstas) så jag har inte så bra koll på allt här i trakterna.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Pans

Vi har bjudit in 58 personer totalt. Då ingår även 3 barn där 2 av dom är näbbar. Sen kommer vi troligtvis även ha 3 ammande småkottar. Babyboom just nu! Vi får väl se hur många som tackar ja. Ska bli så spännande när man vet och kan börja med bordsplaceringen.

Sen blir det brudskål, trerätters middag och tårta med kaffe/avec.

Hur gör ni?

• Hjärtelycka

Vi har som mest börjat spåna på gästlista och vi hamnar nånstans mellan 45-55st.
    Behöver ha mellan tummen och pekfingret eftersom vi ska ha "taxibåt" till fastlandet efter vigseln för alla gäster.

Vi vill helst hyra lokal, sjönära, där vi kan ordna egen catering (känner kockar). Men det verkar svårt....
    Vi har funderingar på Anneberg, Lilla Nyckelviken, Telegrafen och tom Gustavsbergs Värdshus.Har även tittat på ställen i Saltis.
    Har ni förslag på andra ställen så "bomba mig"

• Pans

Skärmarö ligger precis vid vattnet och där kan man hyra nån form av ladugårdar. Låter konstigt kanske. Jag har inte sett dom själv, men dom är till för fester av olika slag. Han som äger dom ordnar även catering. Jag tror att dom ligger rätt bra i pris. Kan vara värt att kolla upp.

Jag har inget nummer eller webbsida. Men sök på Skärmarö krog så kan du säkert hitta rätt.

• magnusfästmö

Hejsan!!
    Jag är Nackabo och vi ska gifta oss i september. Vi har inte planerat typ nånting, bara datum och våra kläder. Vi skulle behöva hitta nån ganska liten, billig lokal att vara i efteråt, där man kan fixa själva. Har ni några tips? Nån trevlig föreningslokal kanske? Vi har inte riktigt bestämt än om vi bara ska bjuda på tårta efter, eller om vi ska ha lite kallskuret och mer "festligt".

• magnusfästmö

Kanske ska tillägga att vi nog blir ca 30-40 pers och tänkte vara så snåla som möjligt!! Telegrafen låter väldigt mysigt, men blir nog lite dyrt... Ladugårdarna kanske man ska kolla upp!

• Pans

magnusfästmö:
    Skärmarö kan jag tipsa om igen. Den är nog inte så uppbokad tror jag. Annars kan det kanske vara svårt att hitta något för september är jag rädd. Bygdegårdar tex brukar bokas väldigt tidigt. Var gifter ni er?

Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5