Inlägg från: Hjärtelycka |Visa alla inlägg
  • Hjärtelycka

Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5

Följer Er Värmdö-brudar lite....
    Är själv från Värmdö, men vi gifter oss inte förr än nästa sommar. Så jag samlar tips - & då gärna från Er!

Här kommer tips på frissa på Värmdö:

Sussi på Hårdesign (Haghultahuset). Jättesvår att få tid hos dock..
    Hon har iaf gjort flertalet av de brudar vars bröllop jag varit på, och deras tärnor. Superfina och hållbara frisyrer.Hon har även kontakter ang. brudsminkning!

Lycka till!

• Hjärtelycka

Fick telefon så jag såg inte att för evigt redan berättat om Hårdesign...

Nåja, budskapet går ju fram: Sussi är duktig!!!!

• Hjärtelycka

För evigt:

Vad jag har förstått så är vissa lokaler redan bokade nästa sommar...
    Vi måste vara ute i god tid eftersom vi gifter oss på en ö & eftersom vi är småbarnsföräldrar så känner vi att vi måste planera då vi har tid - för att få det som vi vill ha det.
    Svårt att förklara.....

Vad kul att även du tipsar om Hårdesign. Brudarna som du sminkat har varit superfina

• Hjärtelycka

för evigt:
    Jag såg åxå priserna....Ska kolla upp priser på deras tårtor.
    Chokladfabriken har priserna på hemsidan *smidigt*

Såg att du bokat Telegrafen!! Vad ingår i hyran där???

• Hjärtelycka

Pans:
    Vad skönt att ni fått iväg inbjudningarna. Trist när det strular!

för evigt:
    Vi kommer gifta oss på Nämdö, men ha festen på fastlandet. Ska titta på Anneberg och Lilla Nyckelviken. ev. på Telegrafen åxå.
    Just nu är min blivande inne på att ha festen på båt istället....Sonderar terrängen just nu

* det var inte meningen att "ta över" tråden...vi kanske ska starta en Nacka-Värmdö-tråd för att tipsa varann*

/Hjärtelycka

• Hjärtelycka

Vi har som mest börjat spåna på gästlista och vi hamnar nånstans mellan 45-55st.
    Behöver ha mellan tummen och pekfingret eftersom vi ska ha "taxibåt" till fastlandet efter vigseln för alla gäster.

Vi vill helst hyra lokal, sjönära, där vi kan ordna egen catering (känner kockar). Men det verkar svårt....
    Vi har funderingar på Anneberg, Lilla Nyckelviken, Telegrafen och tom Gustavsbergs Värdshus.Har även tittat på ställen i Saltis.
    Har ni förslag på andra ställen så "bomba mig"

• Hjärtelycka

för evigt:
    Va roligt att det ordnat sig så bra med lokal! Nära och bra från kyrkan åxå!!
    Skönt att ha det fixat.
    Låter ju bra att fixa ordnig lokalen, är den trist vanligtvis? Jag har inte varit inne bara utanför...

Pans:
    Tack för tipset om Skärmarö Krog - ska kolla upp det!

Magnusfästmö:
    Kul med fler Nacka/Värmdö-brudar! Hoppas vi kan tipsa varann om saker & ting!

• Hjärtelycka

för evigt:

Det låter ju helnajs!! Stilfullt att klä i vitt. Mys med en sprakande brasa på hösten!!
    Havstema är ju passande på Ingarö!

Som sagt; Det blir nog toppen!

• Hjärtelycka

magnusfästmö:
    Bra tips! Ska åxå kolla upp Ica Maxi´s tårtor!

Förlovad:
    Kolla in www.mecatering.se/. Han kanske kan "leverera" bröllopstårtor åxå?? Har hört mycket gott om honom!!

Pans:
    Hoppas bestman "skärper sig" och sätter igång med att prova kläder snart....

för evigt:
    Jag gillar Birgitta Arneving (Värmdö Församling). Hon är fd barnsköterska till mina barn och nu även mina små´s doppräst (jo, jag har 4:a kids *ler*).
    Hon är enkel och genomgo som person!
    Hon kommer att viga oss ute på ön.
    Vem är din gamla konfirmationspräst?

Ha d gott alla!
    Kram

• Hjärtelycka

Pans:
    Va skönt! Nu är läget under kontroll antar jag

Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5