• Pans

Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5

Nån mer som ska till Värmdö kyrka på infokväll imorgon 17/5?

Jag tycker det ska bli jättekul eftersom vi aldrig varit inne i kyrkan förut. Den verkar så stor tycker jag... Jag hörde från vår fotograf att det brukar vara långa vigslar i Värmdö kyrka. Typ 45 minuter... Lååångt.

Vi har massa undringar, så det ska bli intressant! Undrar tex om de går med på att spela en CD-skiva som utgångsmarsch...

• Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5
  • Förlovad

Ja vi ska också dit Ska bli jättekul!
    Vi ses

• Pans

Roligt! Var ska ni ha festen?

• Förlovad

Värmdö Bygdegård, ni då?

• Pans

På Säby Säteri på Ingarö. Vi försökte få Ingarö kyrka först, men det sprack. Så nu blir det Värmdö kyrka istället. Det är ju en jättefin kyrka, så det blir säkert bra. Det är bara det att det tar kanske 20 min med bil från kyrkan till Säby och det är onödigt långt.

När gifter ni er? Vi gifter oss den 13/8.

• Förlovad

Jaha..va tråkigt att ni ej fick Ingarökyrka. Men Värmdö är jättefin. Jag tycker inte att den är så stor..nästan åt det mindre hållet innuti. Men det beror ju på vad man jämför med förstås.
    Vi gifter oss 20/8, så ni är först ut.
    Vi ses ikväll!

• Pans

Vad bra att den inte är så stor. Det är helt klart bättre med liten och mysig än stor och opersonlig.

• Förlovad

Pans: Vad tyckte du om kvällen?

• Pans

Det var jättebra att få höra psalmer osv och få en uppfattning om prästerna. Nu ska vi tydligen få en vikarie i alla fall, men ändå.

Det verkar kanske en aning styrt och mycket traditionellt. T ex där med att brudparet måste komma in tillsammans och att det inte är ok att köra amerikanska varianten med överlämning och så. Nu hade vi inte tänkt det, men för dom som hade velat lär det ha varit en besvikelse.

Lååång vigsel som sagt... Lite längre än vi skulle önska, men vad 17.

Vad tyckte ni?

• Förlovad

Jo det var bra att få höra lite psalmer och så. Blev också besviken på det där med att man bara får gå in med sin blivande. Min pappa var så glad för att han skulle få gå in med mig. Det är nog mera vanligt i Finland att pappa går in med sin dotter än här.
    Men jag kan tänka mig att det är jobbigt för killen att få stå där framme och vänta, när alla tittar på honom, så det kanske är lika bra.

Frågade ni samma kväll vem som skulle förätta er vigsel? Skulle vara kul och veta vem man får..

Ja vigsel kommer ju vara minst 45min..Men gästerna kanske klarar sig utan att få ont i rumpan ändå. Vi satt ju 2timmar på infokvällen och då var man ju lite öm.

Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5