• Pans

Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5

Nån mer som ska till Värmdö kyrka på infokväll imorgon 17/5?

Jag tycker det ska bli jättekul eftersom vi aldrig varit inne i kyrkan förut. Den verkar så stor tycker jag... Jag hörde från vår fotograf att det brukar vara långa vigslar i Värmdö kyrka. Typ 45 minuter... Lååångt.

Vi har massa undringar, så det ska bli intressant! Undrar tex om de går med på att spela en CD-skiva som utgångsmarsch...

• Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5
  • augusti2005

Pans: ja, vi kanske springer på varann till frukost... vi har valt ett 'vanligt' rum med havsutsikt, men var och kollade på frank sinatra sviten bara på skoj...tänk om man vore miljonär! vilket rum, med torn och flera rum och allt! Hoppas vi får fint väder och inte FÖR varmt! Du skulle gifta dig i Värmdö Kyrka, inte sant?

• Meddelande borttaget
  • Pans

augusti2005: vad roligt att ni var där och tittade på rummen först. Det tänkte vi inte ens på utan jag bara ringde och bokade. De rekommenderade en juniorsvit tror jag det var för då får man balkong. Där tänkte vi inta frukosten på morgonen sen. Det blir mysigt! Ni vet att det går att beställa frukost på rummet istället?

Japp, vigsel i Värmdö kyrka och fest på Säby säteri på Ingarö.

För evigt: Då får du nog mig som kund så snart ni öppnat! Jag börjar jobba igen i augusti (har pluggat på äldre dar och ska nu ut i arbetslivet igen) och då kommer man kanske på lite grönare kvist så man kan unna sig en ansiktsbehandling då och då.

Kan du tipsa om nåt ställe på Värmdö som jag kan göra en ansiktsbehandling innan bröllopet förresten?

• Meddelande borttaget
  • Bulsan

Hej alla Nacka/Värmdö brudar! Har inte läst igenom hela tråden så hoppas jag inte tar upp något redan uttjatat

Undrar om ni har tips på enklare festlokal. Är uppvuxen på Värmdö och vill absolut ha ett bröllop med skärgårdskänsla. Men jag vill hellre ha nått rustikt med grillbuffé än en herrgård om ni förstår vad jag menar. Tanken är sommarbröllop och ca 60-70 gäster. Har ni några bra idéer?

Tacksam för hjälp

• Meddelande borttaget
  • Bossepräst

Hej!
    Vigslarna i Värmdö kyrka är givetvis inte längre än i någon annan kyrka.
    Det beror väl på vilken präst man har - och hur långt program man har i kyrkan.

Lycka till!

• Lisa76

Hej tjejer! Har ni ngt mer tips (än Sussi i Hemmesta) på frisör i Nacka Värmdöområdet, som kan tänkas göra en enklare uppsättning?

/ Lisa

• Meddelande borttaget
  • Pans

För evigt: jag lovar att inte anmäla i alla fall... .-D

Tackar för tipset! Jag ska boka in behandlingen 2-3 veckor före själva bröllopet. Hm, på er webbsida står det bara om företagshälsovård väl?

Kul att ni bott i ett sånt rum på Saltis. Jag längtar!

Bulsan: jag skulle oxå rekommendera Skärmarö Gård. Kanske kyrkan har ett ställe att rekommendera oxå eller som dom har samarbete med.

Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5