• Pans

Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5

Nån mer som ska till Värmdö kyrka på infokväll imorgon 17/5?

Jag tycker det ska bli jättekul eftersom vi aldrig varit inne i kyrkan förut. Den verkar så stor tycker jag... Jag hörde från vår fotograf att det brukar vara långa vigslar i Värmdö kyrka. Typ 45 minuter... Lååångt.

Vi har massa undringar, så det ska bli intressant! Undrar tex om de går med på att spela en CD-skiva som utgångsmarsch...

• Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5
  • Förlovad

BimBulle:
    Vi gifter oss också i Värmdökyrka..och det var samma för oss. Vi fick boka den första vanliga vardagen efter nyår. Så det är nog samma för alla. Vi gifter oss nu 20 aug.

• BimBulle

Förlovad

Fick ni det datumet o tid ni önskade?

• Pans

Bimbulle: Häng på låset första vardagen efter nyår när ni får boka kyrkan. Det gjorde jag och ändå fick vi inte vårt förstahandsalternativ. Vi fick dagen vi ville ha, men en annan tid än vad vi först tänkt. Det var Värmdö kyrka alltså.

Ingarö församling är lite annorlunda. Där får församlingsmedlemmar boka tidigare än oss "vanliga dödliga".

• BimBulle

Pans

Är Ingarö en egen sekt tro....?

• Förlovad

Ja vi fick både dagen och tiden..jag hängde på låset
    Tyvärr är det ju samma för alla..ett riktigt stressmoment.

• Bulsan

Tack för tipsen!

Ska kolla upp Skärmarö Gård. Restaurangen som ligger där tycker jag är helt underbar

• Bossepräst

Hej på er!
    Värmdö kyrka verkar vara omåttligt populär.
    Eftersom det säkert kommer många "utifrån" som vill gifta sig där, kan jag förstå att man har varit tvungen att införa vissa regler. T ex att man inte kan boka upp alla lördagar ett år i förväg, ifall man skulle behöver använda kyrkan för t ex konfirmation eller någon annan gudstjänst.
    Eller att man vill hålla vissa tider för brudpar som bor i den egna församlingen som annars skulle få gifta sig i någon annan kyrka än "sin egen".
    Men det brukar lösa sig - som regel kan man hinna med många bröllop samma dag...
    Själv kan jag ibland tycka att vissa kyrkor blir så populära att det nästan blir lite tråkigt när så många gifter sig på samma ställe. I regel finns det ju flera andra fina kyrkor i närheten - om det t ex skulle vara fullbokat i Värmdö.

Det var bara ett litet "inlägg" i debatten...

Lycka till alla brudpar!

• Bulsan

Då måste jag bara säga att jag tycker Värmdö kyrka är så otroligt fin..... väldigt mkt finare än den i Gustavsberg

Fast för oss blir det förhoppningsvis utomhus i alla fall

Så fick jag det sagt

• Pans

Ja, visst förstår man ju att det inte går att boka upp kyrkan för vigslar hur långt som helst. Den varianten med att egna församlingsmedlemmar får boka tidigare än "aliens" tycker jag är jättebra. Den varianten kör dom inte med i Värmdö kyrka dock. Där öppnar dom upp för bokningar samtidigt för samtliga intresserade. Det gäller att hänga på låset!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5