• Pans

Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5

Nån mer som ska till Värmdö kyrka på infokväll imorgon 17/5?

Jag tycker det ska bli jättekul eftersom vi aldrig varit inne i kyrkan förut. Den verkar så stor tycker jag... Jag hörde från vår fotograf att det brukar vara långa vigslar i Värmdö kyrka. Typ 45 minuter... Lååångt.

Vi har massa undringar, så det ska bli intressant! Undrar tex om de går med på att spela en CD-skiva som utgångsmarsch...

• Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5
  • Förlovad

Pans:
    Ja gör det. Har ni påminnt honom så finns det inte så mycket kvar att göra. Försök att inte låta det stressa dig...mycket skönare för dig själv. Jag försöker hela tiden tänka på vilken underbar dag det kommer att bli! Han kommer äntligen bli min man..det andra får gå som det går.
    Och det är faktiskt väldigt skönt

• Pans

Japp, oavsett om bestman är naken eller iklädd frockcoat så blir vi gifta i alla fall! Hihi.

• magnusfästmö

Appropå tårtor måste jag bara berätta att tårtorna de gör i bageriet på Ica Maxi Nacka är otroligt goda! Jag vet inte om de är dyrare eller billigare än någon annanstans. Vill man inte ha en mäktig tårta har de en citronmoussetårta med jordgubbspannacotta som är lätt och fräsh. Jag bor precis i närheten, så jag har hunnit testa en del!!

• Förlovad

magnusfästmö: Jag satt faktiskt och funderade på det igår. För jag har sett att de har massor av tårtor och bakverk utställda där. Bra tips! Jag ska gå dit och höra vad det kostar, tack!

• Meddelande borttaget
  • Pans

Vi har inte valt någon utan vi blir tilldelade en. När vi gifter oss är det en vikarie vet jag. En manlig som jag tror heter Jan något. Va dåra? Har du nån att rekommendera eller avråda ifrån?

• Meddelande borttaget
  • Hjärtelycka

magnusfästmö:
    Bra tips! Ska åxå kolla upp Ica Maxi´s tårtor!

Förlovad:
    Kolla in www.mecatering.se/. Han kanske kan "leverera" bröllopstårtor åxå?? Har hört mycket gott om honom!!

Pans:
    Hoppas bestman "skärper sig" och sätter igång med att prova kläder snart....

för evigt:
    Jag gillar Birgitta Arneving (Värmdö Församling). Hon är fd barnsköterska till mina barn och nu även mina små´s doppräst (jo, jag har 4:a kids *ler*).
    Hon är enkel och genomgo som person!
    Hon kommer att viga oss ute på ön.
    Vem är din gamla konfirmationspräst?

Ha d gott alla!
    Kram

• Pans

Tjoho - bestman är ekiperad och klar! Idag har han varit och provat ut och bokat sin frockcoat! Den som väntar på nåt gott...

Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5