• Pans

Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5

Nån mer som ska till Värmdö kyrka på infokväll imorgon 17/5?

Jag tycker det ska bli jättekul eftersom vi aldrig varit inne i kyrkan förut. Den verkar så stor tycker jag... Jag hörde från vår fotograf att det brukar vara långa vigslar i Värmdö kyrka. Typ 45 minuter... Lååångt.

Vi har massa undringar, så det ska bli intressant! Undrar tex om de går med på att spela en CD-skiva som utgångsmarsch...

• Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5
  • Förlovad

Oj vad mycket stavfel..är nog lite trött...

• Pans

Vad trist det där med att du inte får låta din pappa gå in med dig. Men det är väl kanske jobbigt för killen att stå alldeles ensam och vänta... Speciellt om han inte sett dig i klänningen innan! Fast så kanske det inte blir?

Vi ska fota oss innan vigseln, så då kommer min blivande att få se klänning och allt.

Vi var på ett bröllop i somras i Sofia kyrka på söder. Den vigseln var ungefär 20 min vilket var precis lagom. Vi vill gärna försöka göra vår vigsel så personlig som möjligt, men gärna inte mer än 30 min. Vi ska försöka oss på att skriva våra egna löften också... Svårt! Kanske ännu svårare att läsa upp dom i kyrkan förstås...

• Förlovad

Vi ska också fotograferas innan vigseln så han kommer att se mig innan. Men han är redan nervös för vigseln så det är nog lika bra att vi går in tillsammans.

Vi ska också ha egna löften..jättesvårt att skriva. Men det kommer nog vara svårare att säga dem i kyrkan.

Hur fick ni reda på att ni skulle ha en vikarie? Frågade ni på kvällen?

• Meddelande borttaget
  • Pans

Vi frågade när vi kunde förvänta oss att prästen kommer höra av sig för att vi ska gå igenom detaljerna. Då frågade prästen när vi ska gifta oss och då konstaterade hon att det är under semestertid = vikarie.

Jag tror han hette Jan och han kommer troligtvis kontakta oss ungefär 2 veckor innan.

Till för evigt:
    Vi försökte få Ingarö kyrka, men eftersom vi inte tillhör den församlingen fick vi inte boka förrän den 2 januari. Jag slängde mig på telefonen den 2 jan för att boka, men då var det för sent. Istället fick vi då ta Värmdö kyrka som tog emot samtliga bokningar (oavsett om tillhör församlingen eller ej) den 2 jan. Så svaret på din fråga är alltså att japp, vi bor på Värmdö.

Där "hängde jag också på låset", men ändå fick vi inte 13.30 som vi ville utan 15.00. Fast nu är vi ganska glada för det eftersom det är så mycket som ska hinnas med före vigseln. Hår, smink och foto...

• Meddelande borttaget
  • Pans

Bor du också på Värmdö? Vart ska ni gifta er?

Mitt hår är inte riktigt klart... Jag har kort hår så jag har bett min vanliga frisör (Maria Nila i Globen) att fixa frisyren. Jag ska ju inte ha nån komplicerad uppsättning, utan bara få en föning och massa spray så den håller sig snygg. Men frisören har inte riktigt bestämt sig ännu eftersom hon inte är van att göra brudar, så jag ska få svar snart. Annars måste jag ge mig ut på jakt efter någon annan. Troligtvis på Värmdö då. Du har inte något tips?

Vi bor i Södra Kopparmora. Och du?

• Meddelande borttaget
  • Förlovad

för evigt:
    Vi valde värmdö kyrka då min sambo är uppväxt där och hans föräldrar bor kvar på Värmdö (vi bor i nacka så det är inte så långt). Det var kyrkan han ville ha!
    Jag har själv ingen anknytning till någon speciell kyrka i Sverige, så jag tyckte den var perfekt.

• Hjärtelycka

Följer Er Värmdö-brudar lite....
    Är själv från Värmdö, men vi gifter oss inte förr än nästa sommar. Så jag samlar tips - & då gärna från Er!

Här kommer tips på frissa på Värmdö:

Sussi på Hårdesign (Haghultahuset). Jättesvår att få tid hos dock..
    Hon har iaf gjort flertalet av de brudar vars bröllop jag varit på, och deras tärnor. Superfina och hållbara frisyrer.Hon har även kontakter ang. brudsminkning!

Lycka till!

Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5