• Pans

Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5

Nån mer som ska till Värmdö kyrka på infokväll imorgon 17/5?

Jag tycker det ska bli jättekul eftersom vi aldrig varit inne i kyrkan förut. Den verkar så stor tycker jag... Jag hörde från vår fotograf att det brukar vara långa vigslar i Värmdö kyrka. Typ 45 minuter... Lååångt.

Vi har massa undringar, så det ska bli intressant! Undrar tex om de går med på att spela en CD-skiva som utgångsmarsch...

• Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5
  • Meddelande borttaget
  • Förlovad

Tack, för evigt. Ska kolla upp dessa två.
    Ska ni har tårta?

• Meddelande borttaget
  • Förlovad

för evigt: Det låter jättebra. Usch att det är så dyrt. Det blir ju över 2000:- för en tårta!
    För vår del behövs det egentligen ingen..men våra familjer tycker att det hör till..

• Meddelande borttaget
  • Förlovad

för evigt: Jo då...det går väl bra. Det mesta är bokat och klart. Men inte våra kläder och inte tårtan.
    Sen är det lite som ska köpas till dukningen och så men annars känns det ganska lugnt.
    Själv då?

• Meddelande borttaget
  • Pans

Hallå hallå! Vi ska beställa vår tårta från Delselius. Inte så mycket för att vi helst vill det, utan för att vår festlokal har avtal med dom... Vi har haft jättesvårt att hitta en tårta eftersom min blivande inte tål mandel/nötter. De blir inte så många kvar då liksom. Vi har väl nästan bestämt oss för en som kallas för Trio från Delselius. Den är gjord på tre olika chokladtyper och ser väldigt fin ut. Vi har provat den och den var väldigt mäktig. Lite synd tycker vi, för vi vill hellre ha en lätt tårta eftersom vi kör trerätters innan.

Om vi fick välja så hade vi nog beställt från Chokladfabriken på söder. De är lika dyra som Delselius, men provsmakning ingår och man verkar kunna välja innehåll rätt fritt.

Annars måste jag bara dela min oro lite. Bestman har ännu inte provat ut och bokat sin frockcoat. Han bor i en annan stad och vi har försökt påminna och försöka få honom att förstå att det börjar brinna i knutarna. Men inget händer!!! Nu är det bara 2.5 mån kvar... Vad kan vi göra tycker ni?

• Förlovad

Pans:
    Det jag har fått lära mig under denna ibland väldig jobbiga planering..är att jag måste släppa lite..
    kan inte kontrollera allt och alla. Jag skulle försöka tänka så att det faktiskt är han som får skämmas om han inte fixar frockcoat i tid
    Ni kommer ju va fina och bli gifta iallfall..

• Pans

Förlovad: Det har du helt rätt i faktiskt. Jag ska försöka släppa på oron över hans kläder. Det ordnar sig säkert och gör det inte det så är det som sagt han som får skämmas och inte vi.

Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5