Hallå hallå! Vi ska beställa vår tårta från Delselius. Inte så mycket för att vi helst vill det, utan för att vår festlokal har avtal med dom... Vi har haft jättesvårt att hitta en tårta eftersom min blivande inte tål mandel/nötter. De blir inte så många kvar då liksom. Vi har väl nästan bestämt oss för en som kallas för Trio från Delselius. Den är gjord på tre olika chokladtyper och ser väldigt fin ut. Vi har provat den och den var väldigt mäktig. Lite synd tycker vi, för vi vill hellre ha en lätt tårta eftersom vi kör trerätters innan.
Om vi fick välja så hade vi nog beställt från Chokladfabriken på söder. De är lika dyra som Delselius, men provsmakning ingår och man verkar kunna välja innehåll rätt fritt.
Annars måste jag bara dela min oro lite. Bestman har ännu inte provat ut och bokat sin frockcoat. Han bor i en annan stad och vi har försökt påminna och försöka få honom att förstå att det börjar brinna i knutarna. Men inget händer!!! Nu är det bara 2.5 mån kvar... Vad kan vi göra tycker ni?