• Pans

Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5

Nån mer som ska till Värmdö kyrka på infokväll imorgon 17/5?

Jag tycker det ska bli jättekul eftersom vi aldrig varit inne i kyrkan förut. Den verkar så stor tycker jag... Jag hörde från vår fotograf att det brukar vara långa vigslar i Värmdö kyrka. Typ 45 minuter... Lååångt.

Vi har massa undringar, så det ska bli intressant! Undrar tex om de går med på att spela en CD-skiva som utgångsmarsch...

• Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5
  • Hjärtelycka

Pans:
    Vi kärade ner oss i Grünewaldvillan i Saltsjöbaden och lät ledigt datum där få styra över våra bröllopsplaner!!
    Så vi är jättenöjda!!

Vilken otrolig uppslutning ni fick på era inbjudningar!Det måste kännas kul!!

• Pans

Grünewaldvillan ser jättefin ut! Fint läge oxå.

Ja, vi är jätteglada över att så många kan komma och att vissa tom bokat om semesterresor för att kunna vara med.

• Meddelande borttaget
  • Hjärtelycka

för evigt:

Vi hade tur som fick hyra Grünewaldvillan i Saltsjöbaden. De var näst intill fullbokade och hade fått ett återbud den 5/8 2006 - så det datumet knep vi!!!

Vi kommer låta våra gäster ta sig till Nämdö för egen maskin, dvs med Waxholmsbåt från förslagsvis Saltsjöbadens Ångbåtsbrygga.

Efter vigseln åker våra gäster båttaxi (antagligen Stavsnäs båttaxi) till Saltsjöbaden. Min M2B kläckte igår att han ville åka sjöflygplan in till Saltis....eller helikopter

Vi är ju bara i startgroparna än så vi får se....Kul att sondera terrängen dock!! *bridezilla-varning*

Hur är det själv? Är allt fixat klart? Bara att vänta in datumet eller?

• Meddelande borttaget
  • Hjärtelycka

för evigt:

Vi blir ca 45-55 st. Vi är inte klara med finslipningen av gästlistan än....

Vi kommer att använda oss av gästbryggan vid Grand Hotel sen är det ju bara en yttepytte bit att gå i förhoppningsvis fint väder

Va skönt att det inte är så mycket med bröllopet kvar att göra i synnerhet när du öppnar salong. Får man fråga vart? Här på Värmdö?Kommer det bli en större salong?*nyfiken* Lycka till med både öppnandet av salongen och givetvis bröllopet!!!

• Meddelande borttaget
  • Hjärtelycka

*iiiihh* va kul!!!
    Då bokar jag in mig till nästa sommar för lite bröllopsfix!!!

• augusti2005

Åh, en Nacka/Värmdö tråd! Här är en till från Nacka, vigsel i Nacka Kyrka 13.8, präst Margareta Daram, buss till Grünewaldvillan i Saltis, bröllopsnatt på Grand Hotell, lunch dagen efter i Lavalhallen i Järla Sjö. 75 gäster blir det tror jag. iiiiih vad jag längtar, nu är det inte långt kvar! Vad kul med fler från Nacka/Värmdö! Lycka till med planeringarna så hörs vi!

• Pans

augusti2005: japp, välkommen till oss Nacka/Värmdö-brudar! Roligt - du ska gifta dig på samma datum som jag! Och dessutom sova på Grand i Saltis... Minsann! Det ska vi med. Hm, hoppas att vi inte får rummen vägg i vägg...

För evigt: vad härligt att vi får en riktig salong i Gustavsberg! Det ser jag fram emot! När öppnar den då?

Svar på tråden Infokväll i Värmdö Kyrka 17/5