• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Klok?

Tänkte också föreslå Anjos, vi hyrde frockcoat där och hon var väldigt trevlig och tillmötesgående!

Hej min vän Hallenbrud, tänk att man kan bli så glad av att se att någon man aldrig träffat mer än med synonym är här samtidigt - kul.

Nej nu måste jag gå iväg och makulera några papper innan arbetsdagen är slut, ha det så bra nu allihopa

• Hallen brud

Klok;
    Ja det där var nåt jag funderade på faktiskt
    Hur göra med klänning och allt när man blir kissnödig, för det kan jag lova dig
    Jag "nervöskissar" sju gånger innan jag ska göra nåt "nytt spännande" eller jobbigt
    Kanske klarar jag mig?

Kramisar till alla

• Eyeore

Bara 5 dagar kvar, har fjärilar i magen nu. Det mesta känns som vi har under kontroll men det är några saker jag oroar mig för.

Ska ni köpa "morgongåva" till era blivande män?? Jag kan inte komma på vad jag ska köpa.

• Hallen brud

Hej Eeyore;

Oh vad spännande!! Var var det du skulle gifta dig nu igen? Det händer så mycket här och jag e inte bara flygvärdinna utan ganska förvirrad oxå
    Jag har inte tänkt på det här med morgongåva än men jag undrar om jag inte ska försöka göra något personligt som en bok eller ett fotoalbum eller så.

När är det man ger det? E det samma dag eller dan efter?

Klok; Jag blir lika glad som du. Känns som om man är jättekompisar fast man inte vet något mer än ett fejknamn

Kramis igen

• Annorlunda

Nu känns det bättre. Min blivande är hemmapappa och han är mer stressad än jag. Fixar och donar så jag blir glatt överraskad när jag kommer hem från jobbet.

Tror att jag ska köpa en klocka i morgongåva till honom. Han behöver det. Man ska ju tydligen ge morgongåvan morgonen efter bröllopet som tack för att bruden sparat sin oskuld. Nu är uppenbarligen ingen av oss oskulder så då kan man väl få morgongåvan redan på bröllopsdagen? Man vill ju ha det då! Eller är det ett "big no no"?

• Eyeore

Det blir i marieby kyrka, oj vad nervös jag är. Vi ska läsa våra egna löften och nu när jag försöker att memorera dem så får jag tårar i ögongen. Hur ska det gå på lördag då, när jag inte ens kan läsa dem för mig själv nu.

Jag tycker att man ska ge morgongåvan när man känner för det. Det kan ju vara kul att ha smycket på sig på bröllopsdagen (om det nu är ett smycke man får/ger).

Har idag varit och beställt ett halssmycke, det är en tjockare platta där de ska gravera in familjens initialer på framsidan och på baksidan ska det stå älskar dig och lördagens datum.

• Annorlunda

Wow, vad modigt. Alla kommer att bli jätterörda. Det är bara positivt att det kommer tårar. Då visar det ju att det verkligen betyder något det man säger.
    Kom ihåg att berätta sedan hur det gick med allting.

• Hallen brud

Hej allihopa!

Oj håller med Annorlunda om att ni är modiga som läser egna löften Eeyore!
    Det blev uteslutet rätt tidigt i vår planering då min blivande hör till den del av Jämtlänningar som sorterar under den tysta sorten
    Han tycker det räcker bra med de löften som ska läsas

Annars rullar det på här, ska skicka iväg middagspresentationerna på tryck i veckan och ställa iordning vigselprogrammen så att även de kan tryckas.
    Prästen skickade vigselordningen till oss idag för vi kan inte träffa honom förrän veckan innan.
    När vi satte oss ner för att läsa igenom började vi fnissa som små barn.
    Allvaret slog till liksom. Vad gör vi? Är vi vuxna nu?
    Men det känns helt rätt!
    Vilken härlig känsla...

Läggdags, ha det så gott alla vänner.
    Satt och funderade på om Bobolla är inne något nu förtiden?

Kramis

• Brunkullan

Hej alla!

Nu har jag äntligen hittat denna tråd!

Jag kan också rekommendera Anjos, hon är jättebra och trevlig!

Jag såg att ni "snackat" lite om bröllopstårtor, och jag har precis bestämt att göra den själv alt. köpa enstaka tårtor och lägga på en tårtställning. Det finns ju så mycket roliga tårtställningar har jag sett - har ni sett dom!? Man kan både hyra och köpa.

Vad spännande för er som snart ska gifta er!!! Jag ska gifta mig i februari, så det är ett tag kvar, men tiden går fort.....

Ha det bra!

• Hallen brud

Hej alla!

Varmt och skönt i värmen... Ja, i Stockhom i alla fall. Hoppas att ni har det varmt oxå

Brunkullan; kul att du hittade hit! Apropå tårta, vi ska ha bröllopsbakelser istället för tårta men lägga dem på en tårtställning och sen stoppa prästkragar i alla tomrum så det ser ut som en blomtårta.

För övrigt luktar det möhippa långa vägar... Blivande mannen vägrar att åka till landet i helgen utan förklaring. Hmmm. Han älskar att vara på landet. Jobbarkompisar stänger ner mail när jag kommer eller slutar prata i telefon...

Vi får väl se... Jag lovar att rapportera vidare, jag kan ha fel

Ha det så bra
    Kramis

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2