• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Brunkullan

je77:

Ja, några kompisar som gifte sig för snart två år sen använde Mediaverkstan, och dom är jättenöjda! Men då filmade dom bara vigselakten i kyrkan, inget annat. Och det kostade ca 1500 kr + videoband med filmen på. Tycker jag låter helt OK.

Vi ska anlita dom för filmning i kyrkan......

• Åre bruden 07

Vad har ni för tips om vart man kan fixa blommorna? Finns det ngn florist i Åre? El de är mkt dyrare än de som tex är i Östersund?

• Hallen brud

Hej allihop!

Nu e jag tillbaks!
    Datahaveri har jag haft och abstinens efter alla er

Je77: Så kul att du är tillbaka!!

Klok: Du får inte vara borta så länge mellan gångerna bara för att du redan har gift dig!

Årebruden 07:
    Vet inte så mycket om blommor i själva Åre men jag tar mina blommor från Åredalens blommor tror jag de heter. De ligger på Strandvägen i Järpen och är såååå trevliga.
    Bra pris oxå tyckte jag.
    För min bukett, tre tärnbuketter, två corsager samt frysta rosblad ca 1500SEK.
    Tycker det e bra!
    Linda heter hon jag har haft kontakt med.

På onsdag är det bara en månad kvar tills jag ska bli Fru
    Lite pirrigt!

Annorlunda: Lycka till!

Kramis allihop

• je77

Vi har nu bestämt oss att ha festen på verkön (vi var inne på hov innan), nu undrar jag om ngn vet något bra sätt att transportera gästerna från kyrkan (frösö) till badhusparken.
    Är det ngn mer som funderar på verkön här inne?
    eftersom båten tar 1 1/2 timme så tänkte vi bjuda på ngt på båten, men vad ska man hitta på för man vill ju inte att gästerna ska bli mätta innan middagen, förslag ngn?
    Lycka till med allt!!!

• Eyeore

je77: ååå, vad underbart med verkön, vi var där fredag-söndag, kom alltså hem igår. det var helt underbart där ute. om ni ska bo över där så boka fru annas rum till er, vi var 25 pers så vi bodde i stugor vid vattnet men åt uppe på slottet. superhärligt.

• Hallen brud

Je77:
    Nu gör jag återigen lite reklam för Food catering på Frösö golfklubb

Prata med dem angående lättare snacks på båten, de hade tex pesto och parma snacks gjorda på tunnbröd och mycket mer. Tror att de tog ca 15-25:- per kuvert för snacks.
    Supertrevliga killar som verkar leverera överallt och som är så trevliga att ha och göra med.
    Lycka till!
    Lyckos dig som ska ha fest på Verkön, det var där jag träffade kärleken.... Tyvärr är det för litet för vår fest.

Kramis

• Åre bruden 07

Hallen brud

tack för tipset, ska anteckna det.

(ska upp i slutet av juli o det komemr nog inte bli så många fler gånger innan vinter) så ja hade tänkt kolla upp lite redan nu så man har lite bättre koll...

• Brunkullan

Hej!!

Idag har jag haft en himla mysig dag, då jag och en vännina gjort stan och tittat på brudklänningar!! Jag hittade inte den jag ville ha på något ställe, men Anjo´s kommer att köpa hem den, så det ordnar sig!!! Hon är inte omöjlig hon!!
    Så nu är "klänningproblemet" löst, och det är bara att gå vidare till nästa uppgift som ska lösas!!

Godnatt!!

• je77

Hejsan på Er
    tack hallen brud för tipset! ska ringa och prata med dem, är det dem som har restaurangen vid frösö golfbana?

Eyeore: Vi var också på Verkön när vi var i Östersund senast (för cirka 3 veckor sedan) Tyvärr så var vädret lite dåligt men det är ju ändå helt underbart där. Vi som annars bor mitt i centrum i en stor stad tycker att det är himmelriket när det är tyst och lungt och inga bilar.

Ha det bra!

• hearts

Hej allihopa!

Skulle vara glad för tips om var man kan hyra åkdon (gamla fina bilar) i våra trakter. Någon som vet?

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2