• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Åre bruden 07

Brunkullan

Jag beställde ballonger till min mammmas 50 års fest (som var förra helgen) tur som e ska vi ha en till för henne den 12 aug så hopaps de har hittat fram tills dess

Sen har jag beställt lite av confettin med snöflingor för o se om det är ngt o ha på bröllopet.. (kostade typ 20 kr)

Ska kolla upp frakten,,, återkommer

• Åre bruden 07

$ 13.00 fick jag betala i frakt,, så ska du köpa därifrån så kanske du ska beställa ngt mer... el köpa med ngn annan... o dela frakten

• Brunkullan

Åre bruden 07:

Tack för informationen!!! Hur länge sen är det du gjorde beställningen, så jag vet om jag måste vara ute i riktigt god tid!?

Jag tycker inte att 13 $ låter så farligt ändå, med tanke på att det billigaste svenska alternativet jag sett (på svenskakemi.nu) är ca 700 kr.

• Åre bruden 07

jag kommer ej ihåg exakt men i början av juli var det,, maila om lev tiden o de skrev 7-10 dagar men det stämmer ej

Nu är frakten jag nämner på mer lätta saker ja vet inte om de tar mer pga vikt,men det ser du om du börjar lägga en order så ser du avd frakten blir sen i det sista steget innan betalningen

• brud nyår05

Åre bruden 07
    har du kommit på var du såg klänningen????

• Jämtlandstaus

Hallå alla!
    Nyfriad exil jämtlandstös här :)

Vi har preliminärt sagt att vi ska gifta oss 2007 uppe i jämtland någonstans. borgerligt. Vill gärna ha tips på riktigt fina lokaler (eftersom vi kör utan kyrka) både att ha fest och giftermål i.

Och även andra leverantörer såklart, men just nu försöker jag bara smälta tanken att jag får vara här och faktiskt är blivande brud

kramar
    Annika

• Hallen brud

Hej Jämtlandstaus och välkommen hit

Jag är ingen riktig jämtlandstjej egentligen men vi gifter oss i Hallen om två veckor... Längtar!
    Min blivande är född och uppvuxen i Hallen och min morfar var från Hallen. Så jag vill gärna tro att jag är lite jämtländsk

Har ni funderat på om ni kanske vill ha en ceremoni ute någonstans på en vacker plats?
    Verkön är ju ett av mina favoritställen förstås.

Jag klurar lite mer.
    Grattis så länge, vi hörs snart igen!

• Jämtlandstaus

Jag har funderat på Verkön, älskar verkligen det stället. Men de tar för få gäster, (tror de tar runt 60) och dessutom är det stängt på vintern. (vill ju ha vinterbröllop)

Om jag ska vara ute, och på sommaren, så har jag funderat på sunne kyrkoruin, det är ju jättefint. Man borde kunna ha en borgerlig vigsel i en ruin?

• Jonnes brud

Jämtlandstaus:

Välkommen!
    Jag gifte mig i lördags, men har svårt att lämna BT. Man får nämligen svår abstinens om man inte är här inne 10 ggr/dag. Försöker trappa ner lite, i morgon åker vi på semester, så jag kanske är botad när vi kommer hem . Och jag vet att om jag någon gång skulle vilja höra andras åsikter om något, om jag letar efter något och inte vet var jag ska hitta informationen om det, eller om jag har något slags "problem", då kan jag vända mig hit, för här finns mycket kloka kvinnor (och mindre kloka också ).

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2