• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Hallen brud

Sitter på söndagkvällen och undrar så hur det gick för Klok igår på den stora dagen?
    Hoppas du har tid att kika in en sväng i veckan på BT och berätta om du inte redan har hunnit iväg på mysig bröllopsresa med maken
    Till er andra önskar jag en trevlig kväll!

Kramisar

• Hallen brud

Puffelipuff
    Sitter på fredag kvällen och skriver till mig själv...
    Nä skämt åsido så e jag bara nyfiken på hur det går för Jämtlandsbrudarna?
    Pratade med kyrkan idag och vi ska bestämma möte med präst och kantor nu. Det ser ut som om vi ska träffa dem runt midsommar. Spännande!
    OSA går ut den sista juni och det är ca 65 personer som har svarat av 100.

Hoppas att ni alla har det bra!
    Kramis o trevlig helg

• Klok?

Tack för kramen, nej någon bröllopsresa är det inte tal om, jag började nämligen nytt jobb i måndags! Lördagen var helt underbar, det är tur att vi har DVD-film på allt för det känns som ett "töcken", som fragment ur en dröm. Barnen dom små underbara barnen skötte sig perfekt, nästan så man funderade vad dom fått för lugnande, stod nästan hela tiden och var tysta, allvarliga och lugna! Sonen på 7 år fick i uppdrag att dela ut vigselprogram vilket han tog på största allvar. Han bugade och hälsade välkommen när han delade ut dem.

Själva bröllopet var underbart förutom att jag kände hur det började snurra men hittade en spricka på altarlammet som jag kunde studera och då gick det bra. Min make räknade minuter på låtarna vi hade och önskade att han hade kortat ned dem. Det låter som om vi bara ville därifrån men så var det inte alls, det var som skrivet ovan helt underbart. Buffén efteråt var trevlig och vi fick hur mycket presenter som helst kändes det som. Vi hade tänkt öppna dom hemma dagen efter men gästerna ville att vi skulle öppna så alla fick se så då gjorde vi det och det var helt okey och faktiskt att rekommendera (vi pausade för mat och fortsatte öppna mellan mat och kaffe).

På kvällen när vi kom hem så kom de "yngre gardet" hem till oss och där fortsatte vi festen fram till 3.30 på morgonen - det var hur kul som helst och faktiskt behövligt för vi var så upp i varv så gå och lägga sig var inte på tal.

Kram till er alla där ute!

• Hallen brud

Klok;
    Oh så skoj att höra om din stora dag! Det låter underbart.
    Vad sa jag om barnen... Min erfarenhet från vänners bröllop är att de blir så tagna av att mamma o pappa är finklädda och att de har en uppgift.
    Ler åt bilden jag har av din son som bugar åt gästerna.

Hur var vädret? Hörde att det skulle vara så kallt upp över.
    Även om du nu är gift så kan du väl titta in då och då för att ge tips och råd åt oss som har det framför oss!?

Jättekramis igen och GRATTIS

• Klok?

Ah, där var du! Det var "kallt som grisar" för att citera en vän, med andra ord så var det jättekallt, det blåste kallt men det gick så bra så, det gjorde inget!

Ja titta in här då och då kommer jag att göra för det här var bland det roligaste med planeringen av bröllopet att gå in här på forumet, byta åsikter och tankar.

Lycka till och planera lååångt i förväg så du inte behöver stå kvällen före (som vissa andra fick göra, ingen nämnd )

Kram från fru Engdahl

• Hallen brud

Ja jag e här men jag sitter och förbereder en kurs jag ska hålla imorgon. Det är så svårt att hålla tassarna borta från BT

Tack snälla du! Vi försöker bli klara med så mycket som möjligt i god tid men det är svårt på distans. Många tillresta gäster som ska placeras ut och transporteras uppe i skogarna

Misstänker att min mamma står kvällen innan och tar hand om allt jag har missat stackars henne... Jag och tärnan ska bo på hotell i stan kvällen innan.

Ha det så bra så länge och lova lova att du kikar in och hjälper ibland.
    Separationsångest
    Kramis

• Klok?

Hallen brud, skönt att det är fler än jag som har separationsångest! Mycket smart att bo på hotell kvällen innan, då kan man slappna av och ägna sig åt sig själv. Det är många små detaljer som jag skulle gjort annorlunda om jag vetat det jag vet nu bl a hotellnatt före som du så smart tänkt på redan. Det är inte så att jag ångrar något absolut inte men det har varit smidigare om man gjort si eller så. Fast har man inte gift sig förut så är det ju inte så lätt att veta hur det går till, göra om det tänker jag inte i alla fall, möjligtvis förnyade löften eller så!

Vi har ju sparat vår bröllopsnatt på hotell till någon helg när vi har barnvakt bara för att få göra det i lugn och ro utan krav från "yttre världen". Sedan tänkte vi att det kunde vara mysigt eftersom vi inte hade tid/råd med någon bröllopsresa.

Kram

• Hallen brud

Hej
    Blir så glad när vår tråd poppar upp!
    Hoppas du har det bra i vackra Jämtland idag. I Stockholm är det disigt men ca 19 grader i skuggan så det blir antingen långpromenad eller balkongen idag.... Skönt.
    Min faster från England ringde just och tackade ja till bröllopet och då är det endast ca 20 stycken som ej har svarat. OSA 1 juni. (Bara jämtar kvar )
    Har du fler tips på sånt som man ska tänka på som jag med största säkerhet har lyckats att förtränga... ?

Hoppas att du får en fin dag!
    Kramis
    Tänkte på det...Var tog alla andra jämtlandsbrudar vägen? Visst var vi ett helt gäng här förut.

• Klok?

Jag blir också glad när vår tråd kommer upp, det känns som om det enbart är därför jag går in på BT just nu. Ja vi var ju "några" stycken men vart dom tagit vägen vet jag inte. Kanske har dom fullt upp med att planera? Idag har det varit fint väder faktiskt - det har ju snöat här förra veckan - men idag är det sol och ganska vamt så barnen har varit ute och vi likaså. Jämtarna är ju lite sega av sig så ta det med ro vi fick svar några dagar för sent också och dom vi inte fick svar av som vi ville skulle komma ringde vi till. Dom blev faktiskt glada för påminnelsen (vi vet att dom är glömska och måste påminnas).

Gammalt skrock - att man inte ska trä brudklänningen över huvudet utan kliva i den (otur annars).

Försök få någon att filma hela cermonin, om du är det minsta lilla lik mig så kommer du bara ihåg fragment + att det är roligt att ha. Min man håller på att göra en DVD-film nu av filmerna (vi hade 3 kameror, en framme, en i predikstolen och en från höger bak). Nu hör det till saken att min man är mycket mycket petig med såna detaljer och kompisarna som filmade likaså, så ha en kamera i predikstolen fick dom övertala prästen till men det blev mycket bra filmat därifrån. Han ska också göra kapitel med foton m m, det ska bli kul när det är klart, vi kommer nog få spela in löftena i efterhand då de inte hörs så bra på filmen men det är okey tycker jag, musiken vi hade ska vi också lägga på så den hörs bättre. Ja har man en man som håller på med videoredigering så har man - bra bli det, bara det blir klart

Igår kväll hade vi en liten middag för en av våra bästa vänner med flickvän - dom kunde tyvärr inte vara med på bröllopet då han var borta. Det var jättetrevligt, vi åt tacos och efter det en chokladpaj som är helt underbar!

Nej nu ska jag försöka göra något vettigt men det är svårt att låta bli att titta in här någon gång då och då.

Kram och ha det bra tills nästa gång

• Hallen brud

Hej Klok,
    Oj!!! Det där med att inte dra brudklänningen över huvudet visste jag inte om... Tack för att du påminde.

Någon som videofilmar ska vi ordna, det finns de som erbjudit sig men jag undrar hur det ska gå till rent praktiskt i kyrkan alltså. Tror att prästen kommer att ställa sig frågande till att ha en kamera bakom huvet...Hi hi.
    Apropå prästen så försöker jag febrilt att få tag på denne per telefon just nu. Ska försöka boka tid i veckan innan midsommar när vi ska ta oss upp och ordna en massa praktiska saker.
    Det blir sista gången vi är uppe innan bröllopet så det blir till att komma på en massa saker som MÅSTE ordnas.

Just nu väntar jag besked från de som vi hyr festlokalen av, jag vill så gärna ha dansen på utedansbanan som ligger precis brevid. Men de skulle visst ha möte om det. Får vi inte den så tappar man liksom hela charmen med stället - det enda i byn Inte mycket att välja på.

Kom att tänka på det, jag frågade nog aldrig vad du hade för klänning?
    Tills vi hörs igen,

Kram nyfiken Hallenbrud

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2