• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Hallen brud

Klok:
    Närhelst du tittar in igen så får du världens största BAMSEKRAM tillbaka
    Jag blir så glad när du tittar in ibland.
    Jag vet inte heller när jag tittar in nästa gång.
    Det är ju svärföräldrarnas dator som gäller när vi är i Jämtland och det lär väl inte bli så mycket tid till det när det bara är en vecka kvar
    Tack för dina lyckönskningar, de värmer och jag ska tänka på dig!
    Har ni vägarna förbi Hallen den 6 augusti så är ni välkomna till kyrkan!

Kramis
    Anna (som jag faktiskt heter)

• Hallen brud

Hej hej!

Ville bara säga hej så länge
    Nu åker vi till Hallen och bröllop om en vecka.... Tänk att det är dags redan!
    Tycker att jag har väntat så länge

Får se om jag hinner titta in något innan bröllopet annars kommer rapport efter.

Ha det så gott allihopa!
    Kramis

• Jämtlandstaus

Lycka till Hallen Brud! Kommer tänka på dig :)

på lördag är min förlovningsannons i ÖP, känns som första steget

kram från mig

• Annorlunda

Hallå!

Nu hinner jag äntligen sätta mig ner en stund för att berätta om vår bröllopsdag.
    Den var såklart fantastisk.
    Vi hade verkligen tur med vädret vilket jag oroat mig mest för nästan.

Jag och tärnan träffades på Hårfin. Hon hade med sig jordgubbar och bubbel som vi smaskade på medan Pia fixade våra hår.

Även om håret inte blev som jag tänkt så blev det jättefint. Jag glömde ta med mig bilden jag hade.

Maken och hans best man kom dit senare med lunch som vi åt tillsammans. Sedan åkte vi till kyrkan för att fotas. Var väldigt varmt och soligt vilket inte var så bra för fotograferingen. Kunde inte ta de foton vi ville. Svettiga var vi också.

När Wagners bröllopsmarsch började spelas innan vi steg in i kyrkan började jag skaka och trodde jag skulle bryta ihop. Ögonen fylldes med tårar men när dörrarna väl öppnades och jag fick se alla så gick det bra.
    Anna Brandt och Anders Hedén sjöng och spelade gitarr otroligt vackert. "Fält av guld" - Sting/Ainbusk och "Jag ger dig min morgon" - F Åkerström.

Ett tips är att låta någon filma i kyrkan och inte bara er utan mest gästerna. Är lite tråkigt att man måste stå med ryggen mot alla. Ville se deras reaktioner. Filma också talen senare.

Gick ut till Jämtlandssången. Vår son som är 16 mån skulle gå med men det ville han inte.

På trappan blåste alla såpbubblor på oss men de hamnade mest på de själva men det gjorde inte så mycket, det var fint ändå.

Gästerna åkte buss och vi en jättefin Rolls till Stocke Titt.
    När vi kom fram fick vi bubbel och snittar utomhus.

Middagen bestod sen av en jättegod Italiensk buffé från Moas skafferi.
    Är jättenöjda med maten och personalen från dom.
    Vi hade ett litet Italienskt tema eftersom jag pluggat där.

Var jättekul att sitta och slappna av och iakta alla gäster som så smått började lära känna varandra. Många helt oväntade höll tal och alla var otroligt bra. Fick både gråta och skratta.

Åt en gudomligt god bröllopstårta som efterrätt från Törners. Vit chokladmoussetårta med mörk chokladpannacotta och färska hallon.
    Folk pratar om den fortfarande. Den var dyr men som sagt gudomlig. Maten var billig så vi satsade på en dyr tårta.

Sen blev det röj till fyra på morgonen vi var kvar bland de längsta.
    Blev lite strul med DJ'n som skulle spela så länge festen pågick men som tänkte sluta klockan två. Skulle ha 1000 kr extra i timmen efter det. Vi har ordnat det i efterhand men blev irriterade då.

Hade presentöppning dagen efter med de som ville och sedan åkte vi till Holiday Club i Åre 2 nätter. Åt gott och var på Spa. Var otroligt bra. Kan rekommendera det till alla istället för att ta en dyr bröllopsnatt som man inte hinner utnyttja.

Är supernöjda med hela dagen. Vårt värdpar har vi mycket att tacka för samt alla andra som verkligen var på partyhumör.

• Brunkullan

Grattis till en underbar bröllopsdag Annorlunda!!!

Jag undrar om någon vet var man kan hyra linnedukar i Östersund med omnejd?? Funderar också på Dunilindukar, men vill ändå veta om det finns andra alternativ!

Jag hoppas att alla har det bra i sommarvärmen, för det är verkligen lugnt här på BT just nu, hi!??

• cissilla

tillbaka från semestern och åter till jobbet :(

Brunkullan; ang. helium, kolla med hobby boden jag vet att dom har haft förr, annars kanske dom kan beställa in.

• Åre bruden 07

Annorlunda

Låter helt underbart
    *stort grattis*

• Skidbrud (gift)

Åre bruden 07:

Hejsan!
    Jag antar att ni kommer att gifta er i Åre och tänkte då höra vart ni ska ha festen?
    Ska också gifta oss i Åre 07. Ska ni har vinter eller sommarbröllop?

Om det är någon annan här som ska ha festen i Åre så kan ni väl tala om vart???

Tack så mycket!

• Åre bruden 07

Skidbrud

Hej
    visst har du skrivit i tråden åre bröllop med?

Vi ska gifta oss i Åre på vintern Vi ska ha festen på ett hotell där, vet dock ej vilket, killen kommer därifrån o har kollat upp ngt hotell men ska höra med han vad de heter,,

• Skidbrud (gift)

Ja det har jag!

Håller på att leta efter festlokal det är därför som jag kanske verklar lite tjatig men det är skönt att ha det bokat och klart!

När på vintern ska ni ha bröllopet?

Bor ni där nu?

Kul att ha någon att prata med och ge och få lite tips och idéer!;)

Ha det bra!

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2