• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Brunkullan

Hearts:

Jag vet att Anjo´s brud och festkläder (Köpmangatan) har någon sån kontakt. Hon verkar ha kontakter både här och där!!

Återkommer om jag kommer på nån annan kontakt......

• Hallen brud

Je77:
    Jepp, det är de som har restaurangen vid golfbanan på Frösön.
    Be att få prata med Patrik, det är honom jag har haft mest kontakt.
    Om du säger att du har läst om dem på BT blir han jätteglad

Lycka till!
    Kramis

• Åre bruden 07

Är det ngn här som vet ngt om samiska bröllop? Vill ha med lite inslag (delar av killens släkt är samer) av det men vi vet inte hur vi ska göra...

• hearts

Brunkullan:
    Tackar för tipset, ska kolla upp det. Åtekom gärna med flera förslag, även ni andra om ni kommer på nåt tipsigt.

• Eyeore

Ett tips som jag gett förut, hår och smink hos Martin och Ulf på Studio 9. Dyrt men värt vart enda öre.

Håller med att Food på frösö golfklubb är bra men hur är de prismässigt? De har ju även på flygplatsen och där tycker jag att det är väldigt dyrt.

• Brunkullan

Jag måste få fråga en sak:

Har man vita nylonstrumpor på sig under brudklänningen? Är det vitt som är mest vanligt, eller....??

Någon som tänker göra sin bröllopstårta själv, som har bra tips att komma med? Jag har mer eller mindre bestämt att göra den själv, i samråd med svärmor, och tänker redan nu börja prova mig fram, med olika fyllningar. Har letat fram recept på nätet, på bl.a. hallonmousse, vitchokladmousse och chokladmousse. Vad jag förstår, så är det mest vanligt med mousse som fyllning?? Jag funderar också på att beställa "sockermassa" som man har ovanpå tårtan, som vit marsipan - för det finns inte helvit marsipan.

Det skulle vara roligt att höra hur någon annan tänker göra!!

• Hallen brud

Hej Eeyore och alla andra,

Vad det gäller priset på Food Catering så kan det vara hänt att det är dyrt på flygplatsen men för vår enorma "Norrländska Buffe" tar de 195:- per person och då får vi låna chapmagneglas gratis. Personalen tar de 250:- i timmen för och han trodde det skulle räcka med tre stycken.

Jag tycker det e jättebra pris
    Men that´s me

Kramis

• Eyeore

hallen, det var ju inte så farligt. De passar väl på att ta betalt på tex. flygplatsen där det inte finns något alternativ till mat/fika.

• Hallen brud

Eeyore;

He he, skulle tro det. Finns ju inget annat att välja på där...

Hurra, hurra!
    Idag har jag varit och provat min brudklänning igen och jag skulle hyra den egentligen men jag gjorde ett litet impulsköp idag och köpte den

Det skulle bli så struligt med provning och hämtning så jag slog till! Det skiljer inte så mycket i pengar faktiskt.

Lyckades köpa nya skor oxå, jag var inte helt nöjd med de andra...
    De är jättevackra och klassiska men helt stängda så de skulle nog passa bättre på ett vinterbröllop tror jag.
    Storlek 39 - helt orörda i vitt sidentyg.
    De har kostat 900SEK men jag köpte dem för 500 och kan tänka mig att sälja dem för 400.

Vet inte om jag orkar lägga ut dem på Köp o Sälj... Jag fiskar här istället. Roligare att erbjuda dem till "kompisarna".

Kramis

• hearts

Hallen brud:
    Kan du inte krympa skorna till 36:or så köper jag dom direkt. Börjar på panik på skofronten nu. Var till Östersund förra helgen men kunde inte hitta ett enda par snygga i stl 36.

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2