• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Brunkullan

Jämtlandstaus:

Vi gifter oss den 4 feb i Rödöns Kyrka!! Vi har bokat fotograf Anna & Maria för inomhusfoton, och sen kommer min svåger att fota oss utomhus, innan vigseln.
    Vi kommer att ha vigseln kl. 15.00, och då kommer det att ha börjat skymma ute, när vigseln är klar - vilket vi vill, så det blir mer stämningsfullt med marshaller och facklor utomhus!! Men ändå inte så mörkt, så man nästan inte ser nåt, hi!!

Nu vill jag bara hitta blommor som tål kyla, för annars får vi fota utomhus utan bukett....

Vilket datum är det ni gifter er, och var??

• cissilla

blomster affären på tvärgatan där, kebab city, fd. duka ligger sägs vara den bättre istan, dom är väldigt tillmötes gående och ställer säkert upp på att hjälp dig med dina frågor.

värmeljusen är värre, men nu när höstmörkret närmar sig brukar jag förbruka sådanna hemma, jag skall tänka på vart jag handlar dom och hur länge dom brinner... kan det inte finnas på rummet?

• Jämtlandstaus

hej

jag tror att vi kommer gifta oss i slutet av februari 2007. inget datum satt ännu, för vi är tidigt ute. eftersom m2b inte är med i svenska kyrkan och efter en lång diskussion om vad vi vill, och tro osv. så bestämdes det borgerligt. rådhuset är ju faktiskt jättesnyggt, och väldigt kyrkligt inuti. Om man får vara i stora hallen uppe så vore det perfekt.

vi kommer försöka få låna högfors slott, om det går. annars vet jag inte var vi kommer vara, men det finns många stället. vore väldigt kul med gamla teatern. lite dyrt kanske. eller hov. (jobbat på jamtli så mitt hjärta finns där;)

jag vill också fotas av anna&maria. Jobbade som foto assistent en sommar åt Maria inna de slagit ihop sig, och då många bröllop. det var verkligen roligt, och hon/de är verkligen riktigt duktiga fotografer!

funderar också på det här med blommor. vill ju fota mig utomhus efter vigseln eftersom m2b inte ska få se mig, så då kanske det funkar. det gör ju inget om blommorna slokar lite på kvällen. vill gärna ha mörka kallor, utfyllt med något annat.

jag hade en tanke om att om det är ljust när man kommer ut från rådhuset, att man åker och fotas då. sen kan man "mötas" av gästerna vid festlokalen, (de har först mötts av massor massor av marchaller) och då får de facklor, och kanske fördrink utomhus, tänkte mig kanske vit glögg ;) vore coolt.
    hade en väldigt väldigt kort tanke om vigsel uthomhus, men njae, tror inte det jag pallar det.

/A

• Åre bruden 07

Tittar in och läsre lite i tråden men har inget direkt nytt o tillföra

• Hallen brud

Hej alla!

Här är Hallenbrud som numer kan titulera sig Fru Carlsson
    Vi har en härlig vistelse i Jämtland och tar igen oss efter bröllopet som var en fantastisk tillställning och varade i två dagar!
    Jag lovar att visa bilder och skriva en utförlig berättelse men jag kan nöjt säga att vi är mer än nöjda - och lyckliga!!!
    Idag har jag buslånat svärfars dator.

Puss och Kram
    Anna Carlsson - fd Hallenbrud

P.S håll utkik i ÖP efter annonsen som snart kommer

• Brunkullan

Grattis Hallen brud, eller Anna.......!!! Jag har tänkt på dig och undrat hur det gått!!

Ser fram emot en utförligare berättelse!!

• cissilla

Grattis Anna, skönt att din dag blev lyckad, skall bli intressant att få se bilder :)

• Mma

Hej alla!

Här är en Jämtlandsbrud till - januari 2006.

Tyckte det var väldigt svårt att hitta en bra lokal, men efter mycket om och men blir det Rödöns Bygdegård.

Brunkullan:
    Funderade först på 4/2 - men nu förstår jag att det var upptaget... :)

Är på gång i planeringen, men har just nu ett problem; Bandet!!
    Är det någon som har förslag på bra band i Östersundsområdet??

• Åre bruden 07

Hallen brud

Stort grattis

• hearts

Grattis Hallenbrud och lycka till i framtiden.

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2