• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Åre bruden 07

Skidbrud

Vi har tänkt oss att ha det i mars, jag vill i feb men enligt min blivande e det nästan för kallt då... så vi får se, vill gifta mig snart men tyvärr har vi ej pengarna så det lär väl inte bli förrän 07

Nej vi bor i skånr så det e en bit.

Har du kollat in are.se? Där finns inget typ mindre hoteel/pensionat där ni kan ta med egen dricka o mat?

• Skidbrud (gift)

åre bruden 07:

Har lite olika alternativ som jag tror blir bra. Men det är alltid bra att ha flera om något skulle vara upptaget.

Vi funderar på att ha bröllopet i början av nästa dec. innan säsongen börjar på riktigt. Mycket billigare med hotell då!
    Hade helst velat ha det i april men då här det ju högsäsong!

Hur långt har ni kommit med planeringen?

• Åre bruden 07

skidbrud

Ja det har du rätt i, usch känns som varje månad har ngt "fel" över sig, hade ju varit bra o ha det innan det e riktig högsäsong,,, men dec vill ja ej ha det,, känns för nära jul o så men ev kanske i början då... o jan känns lite trist av den anledningen att då ahr typ ingen i släkten pengar (inklusive vi)
    Hrmm, ja vi får se,, alla månder har säkert för o nackdelar..

Vi vet färgtema, vet ungefär hur ja vill ha min klänning hur tärornas klänning ska se ut (har tom köpt tyg till de, på rea kunde inte låta bli ) vet ungefär hur vi vill ha bröllopet i alla fall i kyrkan..
    Har lite smått som ja håller på o se om de finns möjlighet o genomföra, vill bland annat komma ridandes till kyrkan när gästerna o blivande står utanför på en vit islandshäst,,men det kanske bara stannar vid drömmen vet inte än hur de ska gå ihop med klänningen Vet ungefär vem vi ska bjuda o så.. Nu känns det mest som det är pengarna vi väntar på

Själv?

• Skidbrud (gift)

Åh, det är ju hur mycket som helst som ska ordnas!
    Men jag tycker ändå att jag har ganska bra koll på det mesta.

Gästlistan är väl nästan klar, det beror lite på vart festen ska vara.
    Maten ska min syster göra, hon är kock!!!
    Frisyr och smink fixar min mamma, syster och kompis!!

Jag tror att jag har bestämt mig för ett färgtema.
    Har börjat att fundera på dukningen, vill inte ha en traditionell med vita dukar utan lite mer mysigt och mystiskt!
    Har funderat ut lite menyförslag och tårtförslag!

Var och tittade på ringar igår och hittade en jättefin som jag ska göra lite ändringar på!

Sen är det allt smått som inbjudningkort, servetter o dyl som vi vet hur de ska se ute men vi har inte gjort något åt dem ännu!

Såg på Bröllopsfeber hur en brud kom ridande till kyrkan. Det var jättefint! Finns nog något ställe i Åre där du får hyra/låna en häst. Finns ganska många ställen där de har turridning! Titta i Åre guiden om du har tillgång till den. Ring annars till turistbyrån så kan dom säker hjälpa dig!

Oj oj oj, va mycket det är som man ska göra! Sen har vi naturligtvis klänningen som jag har börjat titta efter men väntar nog lite med den. Man hinner ju ändra sig ett par gånger!

Lycka till!

• Åre bruden 07

Brunkullan

Så nu har mitt paket kommit med sakerna, dock ngr veckor försent men det kom fram i alla fall o e nöjd med det jag beställde

• Brunkullan

Väldigt vad tyst det är på denna tråd, har alla semester!??

Vet någon var man kan hitta små värmeljus som brinner i 6 tim i Östersund??

Tack för tipset om heliumgas på Hobbyboden!! Dom har ett "set" med gas och ballonger för 400 kr!!

• Jämtlandstaus

halloj, semestern är över för min del, jobbet har satt igång. puh.

har ni koll på blommor vintertid? gifter mig (om det blir som jag planerar, i februari)

vill ha vinröda/svarta kallor, men inte bara ha en "kallabukett", utan ha en maffig. vad mer kan man ha för färger? vill helst inte ha vindröda rosor, utan lite mer udda kombination. vad säger ni? vad ska ni ha?

• Brunkullan

Jämtlandstaus:

Då "ses" vi på denna tråd också, hi!?

Vilken bra länk! Om jag hade vetat om denna, hade jag inte behövt maila SMHI och frågat om vårt datum, hihi!! Men dom sa samma tid som står på din länk......

• Jämtlandstaus

Japp, vi ses här med :)

visst var den jättebra? vilket datum var det du skulle gifta dig? och var? fotograf? har miljoner frågor känner jag =)

vill gärna fota mig ute, men vill ju ha lite dagsljus, MEN vill inte att blivande maken ska se mig innan vigseln, så det är ju komplicerat. funderar på att ta en ganska tidig tid på dagen, kanske redan vid 14, så borde det kunna finnas lite ljus nån timme senare.

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2